Mijn Thaise algeneter is nogal dik

Hij/zij is non-actief(niet echt actief) eet weinig en ligt voor het grootste deel van de dag op de grond of planten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Antwoorden (4)

ALs je bedoelt: Wat moet ik doen? Dan zou ik zeggen: ga naar een dierenarts of iemand die verstand van vissen heeft. Die kan het beest nakijken en je vertellen wat je moet doen.
Ik denk zelf: is de ruimte te klein voor hem? Heeft hij te weinig uitdaging? Is hij al oud? Maar ik ben geen dierenarts en heb er geen verstand van...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twee mogelijkheden.

Eerste mogelijkheid: dit is het natuurlijke gedrag van de Thaise algeneter.

Tweede mogelijkheid: er is iets mis. In dat geval kun je het beste naar een dierenarts gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles lijkt er op dat de vis waterzucht heeft. Dat is een bacterie-infectie in de ingewanden. Vaak heeft dit te maken met een slechte waterkwalitijd. Teveel nitriet in het water, of te veel water ineens ververst. De vis krijgt dan een opvallend dikke buik, eet eerst nog normaal, maar op den duur wordt de vis steeds trager, gaat in een hoekje zitten , eet niet meer en gaat uiteindelijk dood. Er is niet veel aan te doen, zeker als het om slecht water gaat. Probeer wel achter de reden te komen (slecht water ) anders worden er nog meer vissen ziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Algeneters zijn nachtdieren. Sta eens 's nachts op en kijk of hij/zij dan wel actief is. Is dat niet zo, raadpleeg dan een expert.