Mijn tante heeft zojuist te horen gekregen dat ze borstkanker heeft, met 'n erfelijke gen. Wat is nu de procedure voor haar dochters, mij en mn moeder

Ik heb begrepen dat wij (althans mn nichtjes sowieso) ook onderzocht zouden worden, of is dit (nu nog) niet het geval?

Toegevoegd na 1 uur:
Bedankt voor jullie reacties! Het was voor mij ook een enorme shock omdat het nog nooit eerder voor is gekomen in onze familie, helaas komt het tegenwoordig ook vaker voor :'(

Kort daarna heeft ook mijn nicht van mijn vaders zich laten onderzoeken, en zij bleek ook een 'knobbel' te hebben, deze is gelukkig al verwijderd, maar bleek zo kwaadaardig te zijn, dat de artsen bang zijn, dat deze zich al in andere cellen heeft verdeeld.
Zij gaat dus binnenkort onder behandeling met chemo en bestraling.

Nogmaals, heel erg bedankt!
Ik moet mn nichtjes opvangen, zij zijn nog minderjarig en mn tante is nu vaak wat moe..
Dus ik zal jullie adviezen zeker opvolgen en z.s.m een afspraak maken!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wens je het allerbeste toe en sterkte!

Antwoorden (3)

Dat kan...uit voorzorg kunnen jou nichtjes en jijzelf,onderzocht worden of jij/jullie ook in de risicogroep vallen...

Je kunt het beter voor zijn,stel dat je deze ergelijke gen ook hebt,dan kan er nu naar gehandeld worden..
En je blijft onder controle...

Dus ik zou zeggen...Doen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is wel het slimste om je te laten onderzoeken.
mijn oma heeft het ook gehad en daarna mijn tante.
beide zijn er gelukkig gezond uitgekomen.
je kan er maar beter vroeg bij zijn als je het hebt dan is het het makkelijkst te behandelen.
sterke !

Toegevoegd na 30 seconden:
sterkte *
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja het klopt je kan voor dit onderzoek terecht in het van leeuwenhoek ziekenhuis, daar ben ik en mijn zus en mijn dochter ook onderzocht, ik was de enige die het erfelijke gen droeg en bij mij zijn preventief op mijn 40e jaar mijn borsten verwijderd en vervangen door protheses
dit omdat mijn moeder borstkanker had.

Toegevoegd na 39 seconden:
sterkte

Toegevoegd na 16 minuten:
Nederlands Kanker Instituut - Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis

Plesmanlaan 121
1066 CX Amsterdam

neem a.u.b. contact op met dit ziekenhuis , wacht er niet mee.
en vraag dit onderzoek aan, erna ben je gerust
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is heftig zeg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat was het zeker .. maar nu 9 jaar later heb ik er geen spijt van , ik word nog wel goed onderzocht en er word 2 maal per jaar een mammografie gemaaktmaar dan alleen van mijn oksels
en je ziet het bijna niet meer, ik heb wel littekens maar ze storen me niet het grootste litteken wat ik heb zit op mijn hart omdat ik mijn moeder verloor toe ze net 55 jaar was..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen,marion,maar je laatste twee regels vindt ik mooi...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je @muts52 het is ook zo, niks is erger op de wereld dan een dierbaar persoon die nog zo volop in het leven stond te verliezen aan een ziekte waar niets meer aan te doen was, 1 jaar en 7 dagen en toen was het voorbij...
het is in 1994 gebeurt maar voel nog altijd dat litteken op mijn hart, ik mis haar zo..