Zijn "thumb down" drukkers van nature negatief?

Als mij een antwoord niet bevalt geef ik gewoon alle anderen een +punt.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik heb nog nooit gezien dat ze er een reactie bij zetten en dat vind ik wel negatief.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Af en toe wel is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zet altijd mijn argument voor het minnetje bij het antwoord. Want als ik geen argument had om dat niet te doen, dan had ik ook geen minnetje gegeven. Bij deze:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat kan ik anders dan je geloven Surinam; anders kon ik mijn ogen zelfs niet geloven. Dat ik het nooit heb gezien wil niet zeggen dat niemand het ooit doet; ik zie lang niet alle vragen en antwoorden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor je thumb down krijg je 10 compensatie punten

Andere antwoorden (6)

Hmm, nee dat denk ik niet. Soms zijn er antwoorden die gewoon gegeven zijn om punten te scoren en verder geen antwoord op de vraag geven. Een duimpje omlaag kan ik dan wel begrijpen.

Soms zijn er echter ook antwoorden waarvan je kan zien dat de antwoordgever er tijd in heeft gestoken. Als het dan niet het antwoord is wat jij wil, en je geeft geen uitleg voor je duimpje omlaag, vind ik dat wel getuigen van een negatieve instelling. Als je het ergens niet mee eens bent kan je in discussie gaan, en daarna beslissen of je een 'thumb down' gaat geven. Soms zie ik trouwens ook wetenschappelijke vragen (zeg maar geen-mening-vragen) waar een verkeerd antwoord op gegeven wordt. Een duim omlaag vind ik dan wel terecht, want je geeft de vraagsteller verkeerde informatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee. Ik geef wel eens thumbs down, maar ik zou mezelf niet beschrijven als 'van nature negatief'. Over de andere 'thumb-down-drukkers' kan ik niet oordelen.
Antoni
15 jaar geleden
Tja dat weet ik niet echt. Zelf bekijk ik wel eens vragen en geef thumbs up en down bij antwoorden waarvan ik denk dat ze respectievelijk goed of fout zijn. Op dze manier kan de vragensteller beter inschatten wat goede antwoorden zijn.
Ik stoor me wel aan thumb down gevers als je eens een lollig antwoord geeft. Beetje humor moet kunnen toch? Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Kijk als je nou de hele tijd alleen maar lollige antwoorden geeft, daar heeft niemand wat aan, maar een dolletje op zijn tijd...
Maar dus concreet antwoord op je vraag:
Ik denk dat er een paar negatievelingen tussen de thums-down gevers zitten.
Zie bv mijn reactie bij mijn antwoord op deze vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/goede-manier-leren-hardlopen.7831
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben wel van nature negatief, ik ben niet die ene smurf die alles haat, thumbs-down weggeven (met en zonder reactie als commentaar) is dan ook mijn lust en mijn leven en misschien wel de enige reden dat ik nog steeds op GV actief ben.

Nu even serieus, ik ben niet overdreven negatief of pessimistisch ingesteld, wel realistisch en de waarheid is nu eenmaal niet altijd rooskleurig. Ik geef wel degelijk negatieve duimpjes, maar alleen bij feitelijke antwoorden die niet kloppen (geen juist antwoord op de vraag) of bij meningen waar ik het niet mee eens ben, meestal zet ik er dan ook een toelichting bij.

Ik geef er eigenlijk de voorkeur aan om geen minduimpje te geven, liever dus helemaal geen duimpje als ik het er niet mee eens ben, maar soms vind ik dat het wel moet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat is wel een goeie, als ik denk dat thums-down kabouter weer eens is langs geweest druk ik ook bij eidereen een thumbs-up, alleen bj mezelf kan dat niet dan, da's dan wel weer lullig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat thumb down drukkers niet van nature negatief bent. Je bent dat wel als je elk antwoord sowieso een thumb down geeft. Ik ben meer een thumb up drukker alleen moet ik daarvoor geloof ik niveau twee hebben...