Hoe kan je het snelst sparen?

Mijn broertje is 10 jaar en wil graag een laptop maar hij heeeft nog niet zoveel geld maar hij wil zo snel mogelijk alles bij elkaar hebben en daarom vraag ik het maar hierop heeft iemand een idee voor mijn broertje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (7)

- zo min mogelijk uitgeven
- Ouders, familie, buren ed om klusjes vragen en daar geld voor krijgen
- 'Vakantiegeld' vragen aan je ouders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geld vragen voor je verjaardag, aan iedereen laten weten dat je echt blijer wordt van geld dan van weer 'n frutseltje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij kan op rommelmarkten enzo speelgoed verkopen wat hij niet meer gebruikt.
of kleding die niet meer past,
13 jaar geleden
Zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je broertje kan nooit meer sparen dan dat hij binnen krijgt en dat zal voor een 10 jarige niet zo veel zijn. Voor een baantje is hij te jong en het verkopen van spulletjes zal behalve op koninginnedag ook niet meevallen. Als hij zich van z'n goede kant laat zien willen je ouders hem misschien wel sponsoren. Wat ik niet zo goed begrijp is waarom een laptop? Moet hij zijn computer altijd bij zich hebben? Praat er eens over met hem en vraag waarom een laptop zo belangrijk is. Er zal best wel een computer bij jullie in huis zijn die hij kan/mag gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een 10 jarige is een laptop wel erg duur, ik denk dat jouw broertje zijn eisen iets moet bijstellen.
Ik wil ook graag een nieuwe auto, maar ja dat gaat niet daarvoor moet ik echt heeel lang sparen, dus rijd ik een tweedehands auto.
Misschien is dat voor jouw broertje ook wel een oplossing.

Vertel aan iedereen dat je graag een tweedehands laptop wil kopen. Dat je klusje wil doen om het geld bij elkaar te sparen en of ze iemand weten die toevallig pas een nieuwe laptop heeft gekocht een een tweedehands over heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10 jaar en al een laptop?!
Woow toen ik 10 was was je ruig als je een Nokia kreeg met een 2kleurig scherm, en hij krijgt al een laptop?
Is dat wel normaal eigenlijk?
Op die leeftijd mag je officieel niet eens werken... Ik denk dat de enige optie is dat hij zijn ouders maar eens lief moet gaan aankijken anders zou ik geen idee hebben hoe hij dat bij elkaar kan sparen...