waarom gaat mijn computer telkens uit?

als ik de computer aan doe en vervolgens is de computer op bureaublad gaat die telkens uit hoe komt dat?

- ik heb geen virus, want ik doe heel vaak scannen
- ik ga de computer vaak update
- ik doe heel vaak schijfdefragmetatie
- ik doe heel vaak schijf opruiming

hoe kan dat de computer telkens uitvalt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Kijk een naar je restart knop of je aan/uit knop, het kan zijn dat die is blijven haken en daardoor je computer denk dat jij hem telkens aan en uit wilt hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ziet er naar uit dat de PC te warm wordt, werken wel al e fan's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Windows ?
Misschien is er een besturingsfout die optreed bij een bepaalde handeling. Als hij het niet kan oplossen, krijg je soms een BSOD (blue screen of death). In windows is er een instelling dat je die niet meer te zien krijgt, maar dat hij automatisch de PC herstart !

In de link staat vermeld hoe je die setting kan veranderen, zodat je kan zien welk onderdeel de fout veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou een registerprobleem kunnen zijn. Een goed programma om die op te sporen is ccleaner. Deze heeft ook een mogelijkheid om te bekijken/managen welke programma's worden opgestart als je je PC start.

Regelmatig scannen is overigens een goed idee, maar nooit een GARANTIE dat je geen virussen hebt! Probeer eventueel een ander merk virusscanner als je het heel zeker wilt weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe handig je ben, maar de ventilator even eruit halen en schoonmaken zou kunnen helpen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Daar zit vaak heel veel stof en vuil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voeding. het is je voeding..
zit vol met stof.. dat is meestal de oorzaak..
koop een voeding bij mediamarkt.. probeer het uit.. je kan deze altijd in goede staat terugbrengen.. en je krijgt dan je geld terug

Toegevoegd na 46 seconden:
ik bedoelde Mycom ipv mediamarkt

Toegevoegd na 2 minuten:
trouwens
1: hoe oud is je computer?
2: maak je de computer van binnen wel eens schoon? Doe dat voorzichtig eens met een stofzuiger.
3: wat zijn de computer specs?