onze hond is in mei voor het eerst loops geworden, 10 mnd oud, nu is ze (eind juli) weer loops, hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K

Antwoorden (2)

nee eigenlijk kan dit niet. een hond word 2 keer per jaar loops.
ik zou als ik jou was even de dierenarts bellen en vragen of dit wel goed is
want ze kan ook een baarmoederontsteking hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is wel degelijk mogelijk, men noemt dit een "gespleten loopsheid".

Hierbij wordt het teefje loops, maar dit stopt éérder dan normaal het geval is. Vervolgens vangt de loopsheid na enkele weken weer aan en verloopt verder zoals het hoort, gedurende een periode van ongeveer drie weken dus.