Is een "zesde druk" hetzelfde als een "zesde herziene druk" als het om een boek gaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
6.2K

Antwoorden (3)

Nee, bij een nieuwe druk kan het boek met exact dezelfde inhoud worden herdrukt. In een herziene druk zijn er ook daadwerkelijk dingen aangepast. B.v. de laatste zetfouten zijn er uit gehaald of de taal is aangepast aan de nieuwe spelling of 'n passage is gewijzigd vanwege een rechtenkwestie of ... verzin maar wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het blijft de 6e druk, er zijn allleen wat aanpassingen gedaan. Kunnen correcties zijn maar ook in de lay out.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de benamingen die jij gebruikt zeggen het al. 6e druk is een 6e (af)druk van iets, zeg maar de 6e kopie. en een kopie is identiek aan het origineel (de 1e druk)
staat er "herzien" bij, dan betekent dat, dat er herzieningen (= hetzelfde als aanpassingen, wijzigingen) zijn aangebracht.
het is dus niet hetzelfde.