Heb je wel eens in de gevangenis gezeten?

En wat is je ervaring?

Dus niet waarvoor maar gewoon hoe het is.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

ok allereerst heb ik 45000 dollar schade vergoeding gekregen.

ik was op bezoek bij familie in miami en was gearresteerd voor een moord omdat ik aan de beschrijving voldeed(ik ben van Latijns Amerikaanse origine)

ik heb alleen de voorarrest periode meegemaakt(vandaar die lage vergoeding) en dat was in Miami Correctional Facility.daar heb ik 2 maanden gezeten voordat bleek dat ik er niks mee te maken kon hebben simpelweg omdat ik toerist was en in nederland was gedurende die moord.

maar ja hoe was het dus? zwaar klote!
ik had wel een paar voordelen,
mijn moedertaal is spaans.
ik was fysiek aardig afgetraind.(nog steeds :P)
ik was zelf ook geen lieverdje
ik kom uit amsterdam.

dus ik kwam daar binnen, moest oranje kledij aan
en kreeg te horen wat het inhield
( you eat sleep piss and shit when we say so)
er was een soort van recreatietijd behind the walls(binnen de muren) en on the yard( op de binnenplaats)

ach ja ik zocht dus contact en kwam al snel met andere latinos in aanraking. het heeft een dag geduurd voordat ik het inwijdings ritueel van "LA EME" heb meegemaakt.
ik kreeg veel respect omdat ik uit amsterdam kom.
( hoe wij over over hun denken, denken hun over ons)
en daarvan heb ik zeker geprofiteerd.
ik heb zelfs een bende tatoeage. maar ik ga hier niet vertellen hoe die 2 maanden zijn vergaan.

het was in ieder geval niet fijn en heeft mij zeker veranderd.(een stuk volwassener en harder)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is echt mooi @*&%# om te horen joh. Gelukkig ben je er weer weggekomen en hebben ze je niet onterecht veroordeeld, de hoogte van de straffen is daar natuurlijk ook niet gering. Hadden ze überhaupt wel bewijs dan, of waren het slechte getuigen en racial profiling?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
er is niks moois aan.
ik gun dit namelijk niemand.
ze waren bezig met de zaak en een combinatie van racial profiling en slechte getuigenissen was de oorzaak voor mijn arrestatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
en het bewijs was weer gebaseerd op de getuigenisverklaringen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, er wordt ten onrechte nogal veel waarde gehecht aan getuigen in veel landen (niet alleen in de USA). Ik bedoelde overigens niet dat er iets 'mooi' aan zou zijn, maar dat het 'mooi @*&%#' was. Ik was nu niet direct van plan om de '@*&%#' te vervangen door de krachttermen die ik daadwerkelijk in gedachten had.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ok op die manier
excuus
(had je wel geplust)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen excuus noodzakelijk hoor. ik las vroeger nog wel eens strips waarin met dat soort leestekens duidelijk gemaakt werd dat er een krachtterm bedoeld werd, ik ben er even ten onrechte vanuit gegaan dat dat (vrij) algemeen bekend zou zijn.

Andere antwoorden (7)

Ik niet, maar een vriend van mij wel. Hij moest een week zitten omdat hij twee keer met drank op achter het stuur was gekropen.
Ikzelf deed er vooraf nogal laconiek over, alsof hij een weekje naar een hotel ging. Naderhand vertelde hij dat hij het verschrikkelijk had gevonden. Vooral het gegeven dat hij niet kon gaan en staan waar hij wilde en dat hij de instructies/bevelen van de bewakers moest opvolgen, vond hij vreselijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb wel eens een paar uur in een politiecel gezeten, misschien was het nog wat minder, het is uiteindelijk op een transactievoorstel uitgedraaid.

Eigenlijk is het antwoord dus nee, in een gevangenis heb ik niet gezeten.

Toegevoegd op 29-04-2009 03:08:31
De minduimpjesfiguur is ook weer bezig zie ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb een maand geleden 2x in een politiecel (niet de gevangenis dus) gezeten, prettig was het niet, vooral duurt het wachten erg lang.

Je weet namelijk niet hoe laat het is, en in een cel heb je niks te doen, dus de tijd gaat al erg langzaam.

De eerste keer werd ik meegenomen voor openbare dronkenschap. Van die keer weet ik niet zo heel veel meer, want ik was helemaal lam.

De tweede keer werd ik opgepakt wegens verdenking van 'bedreiging'. Na 3 uur mocht ik weer naar huis, ik bleek geen strafbare feiten te hebben gepleegd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik wel en dat was alleen nog maar om te wachten terwijl mijn éx'ondervraagt werd omdat hij opgepakt was met drank op achter het stuur, de deur stond gewoon open maar ik vond het vreselijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je de politiecel ook bedoeld?

Hier heb ik alles bij elkaar anderhalve dag ingezeten in de afgelopen 18 jaar...

Dit heeft overigens alleen maar geleid tot antecedenten...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat bedoel je in deze zin met antecedenten? Ik ken het alleen als taalkundig begrip.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@cocon, antecedenten wordt ook gebruikt voor wat in het populair taalgebruik een strafblad wordt genoemd. @starbless, de vraagsteller heeft elders: http://www.goeievraag.nl/vraag/alleen-antwoord-vraag-toegevoegde-waarde.7568 aangegeven dat: "Je moet je geen antwoorden geven op elke vraag om alleen maar punten te vergaren. GV is geen wedstrijd hoewel sommige dit denken. Daarnaast is er een groot verschil tussen een politiecel en een gevangenis aka P.I. " Ik neem aan dat hij / zij dus niet zit te wachten op onze ervaringen in een politiecel.
Jein, toen ik nog op de basisschool verkeerde hebben we een schoolreisje naar de gemeentelijke "gevangenis" gehad. Uiteindelijk bleek dit gewoon het politiebureau te zijn dat uitgerust is met 2 cellen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alleen bij Monopoly.