Moet je om een kledingmerk te beginnen, ook kleding kunnen ontwerpen? Of kan je ook alleen de baas zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Als je ontwerpers in dienst neemt is dat geen enkel probleem. Je kunt zo veel uitbesteden als je wilt. Er zitten natuurlijk wel kosten aan dit uitbesteden, maar als je je dat kan veroorloven, dan is het prima.
13 jaar geleden
Als je goede ideeen hebt, een startkapitaal en je weet een handig sociaal netwerk op te bouwen dan hoef je helemaal niet creatief te zijn met ontwerpen. Je moet wel wat lef hebben om er echt mee te beginnen, en als je de kans hebt durf deze dan te nemen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bekend genoeg bent, kun je ook alleen je naam er aan geven.
Je denkt toch niet dat Jan Smit zijn J-style collection
zelf ontworpen heeft?

Jan Smit heeft al een eigen kledingwinkel in Volendam.
'J-Style is veel meer dan een kledingzaak alleen. Het is een life-style! Alles wat met Jan Smit te maken heeft op het gebied van muziek en fanartikelen is nu bij J-Style onder één dak te vinden. Het paradepaardje van de winkel is Jan zijn eigen persoonlijke kleding- en schoenenlijn. Een unieke collectie trendy kleding die in nauwe samenspraak met Jan is ontworpen', aldus de site van de winkel.

Ja, ja, nauwe samenspraak met Jan. Die hoeft alleen maar te zeggen of hij iets leuk vind of niet.

Je kan dus best alleen de baas zijn.
Hoe je dan aan je kleding komt en hoe je die origineel maakt en hoe je die bekend maakt dat is jouw zaak.
Maar pas op: er wordt heel erg gelet op plagiaat, nabootsing, merkvervalsing etc.