zogen haaien hun jongen?

Toegevoegd na 7 minuten:
haaien baren wel levend. de eieren komen uit in de buik toch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4K

Het beste antwoord

De Meeste haaien zijn eierlevendbarend, ze produceren levende jongen maar via een embryo dat met een dooierzak is verbonden. Ze zogen niet de jongen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Haaien zijn vissen geen zoogdieren zoals de dolfijnen en de walvissen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Er zijn veel meer soorten vissen die levendbarend zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen vergissing, maar een ongelukkige formulering die voor meerdere interpretaties vatbaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
had een komma tussen gekund.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enne wat doen we met de walvishaaien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn als walvissen zo grote haaien, dus haaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap het minnetje niet, goed antwoord toch? +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus gooi ik er ook maar een plusje tegen aan!
er zijn verschillende haaien die levendbarend zijn andere leggen eieren en ze hebben allemaal gemeen dat de jonge dieren direct kunnen en zullen jagen ze worden dus niet gezoogd of anderszins door de moeder gevoed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens mijn vakantie in Bali zag ik baby Black Tipped haaien vlak aan de kustlijn, ong. 50cm diepte. Je kon er uiteraard gewoon tussen lopen of zwemmen. Voor deze soort haai zeg ik in ieder geval dat ze niet tot volwassenheid gezoogd worden. Ze blijven wel even bij moeders, maar gaan dan naar het ondiepe om eventuele smulpartijen te vermijden. Ze blijven daar totdat ze groter zijn en trekken dan de zee in. Precieze details kan ik je niet geven. Deze informatie is me in ieder geval wel bijgebleven.

Toegevoegd na 10 uur:
Vergissing: het was niet op Bali, maar op de Malediven, daar is ook de duikfoto genomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een haai is geen zoogdier.