Waarom drammen jahova getuigen zo door,als je laat blijken dat je niet in god geloofd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Antwoorden (25)

je moet gewoon de deur dicht doen anders blijven ze idd aan het aandringen
klinkt onvriendelijk maar ach ze zijn het gewend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet echt een antwoord op de vraag hé.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan moet je het zelf beter doen nietloos
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als IK het niet weet, antwoord ik niet, JIJ daarentegen....nou ja, vul de rest zelf maar in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nietloos heeft wel gelijk.
Hoewel je idd wel gewoon je deur dicht moet gooien als die lui er aan staan :-)
Omdat ze vinden dat je eeuwig verdoemd wordt als je niet gelooft, zij gunnen je ook een eeuwig leven. Helaas voor hen wordt dit niet altijd gewaardeerd.

Toegevoegd na 8 minuten:
Maar dat drammen valt hier wel mee. De laatste keren gingen ze gewoon verder nadat ik ze had verteld geen interesse te hebben en een fijne dag had gewenst
anneliez
13 jaar geleden
Ik vind het wel meevallen. Het voelt niet als lastig vallen. Gewoon zeggen dat je geen intresse hebt en ook niet in de literatuur die ze meebrengen. Het duurt hoogstens een half minuutje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hé Timmiebot, het zijn "vissers" (vandaar dat visje, ichtus, wat je weleens bij auto's achterop zit, ziet), zij geloven dat ze zoveel mogelijk zielen moeten winnen voor god zodat ze hun goede werken gedaan hebben.
Bovendien kunnen ze geld aan je verdienen als je lid wordt van dat blad (de wachttoren) van hun.
Denk niet dat ze je willen redden van al het "wereldse" omdat ze van je houden, dat kan namelijk niet want als ze je op straat tegenkomen kennen ze je niet (en is het dus onmogelijk om van een onbekende te houden).
Hier is geen sprake van naasteliefde want naastenliefde heeft als te maken met het respecteren van de mening van een ander en niet met het doordrammen van je eigen visie.
Net als elke groepering willen ze leden werven zodat ze zich "sterker" voelen en daarmee hun eigen gevoel bevestigd zien worden.
Ik denk dus dat ze zoveel mogelijk bevestiging zoeken naar datgene waarin ze geloven en daarmee hun eigen waarheid creeëren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat visje wordt niet gebruikt door Jehova's getuigen, maar door christenen. En ze verdienen niets door de tijdschriften. Het geld dat ze ervoor vragen is het precieze bedrag wat ze er zelf voor betalen (drukkosten).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt inderdaad en in België is dit niet anders, wordt bezocht door ene van hen en ben nu toch reeds zo ver da'k enkel nog die "wachttoren en Ontwaak" in de bus bezorgd wordt. dus het duurt wel een tijd vooraleer "ik" er van af geraak, maar dit hangt enkel van mezelf af. dit kon wel veel sneller indien ik hen direct verteld had da'k niet echt geinteresseerd was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze vragen er geen geld voor, mensen mogen een vrijwillige bijdrage geven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry, dan is dat inmiddels verandert, vroeger vroegen ze alleen een gulden voor de drukkosten. Ze kochten de tijdschriften zelf ook in voor een gulden per stuk.
Omdat die lui heel erg opdringerig zijn , als je zegt dat
je geen interesse heb, dan komen ze een paar weken
later even vrolijk weer terug.
Misschien is het verkeerd om te zeggen dat je niet in
god geloofd, je hoeft toch geen verantwoording af
te leggen.
Geen interesse zou voldoende moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Proberen met die lui in discussie gaan heeft geen zin.
Die mensen zij getraind op moeilijke vragen en hebben maar 1 doel :U bekeren (of te proberen een deel van hun Wachttorens kwijt te geraken = verplichting)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij valt het met dat drammen wel mee, maar hebben de meeste mensen niet geleerd hoe ze beleefd doch dringend 'nee' kunnen zeggen.

Zolang je dat niet doet, denken de Getuigen dat ze toch een kansje maken en praten ze door.

Dus niet uit beleefdheid de Wachttoren toch aannemen, maar gewoon nog een keer 'Nee dank u, ik ben echt niet geïnteresseerd' zeggen en ze nog een prettige dag wensen. Dan stoppen ze echt wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier heb je ook de Christelijke versie van. Je hebt ze in elk geloof, allen jahova's vallen meer op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet echt een antwoord op de vraag hé.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb nog nooit een moslim aan mijn deur gehad om mij te bekeren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt!
Ha, die Timmiebot;

Omdat ze denken dat niet-gelovigen nog wel te bekeren zijn. Zij weten immers beter! Als je aangeeft een ander geloof aan te hangen (methodistisch zen-boeddhisme doet het aan de deur altijd erg lekker) beschouwen ze je als brandhout voor het hellevuur en geven vaak de moed op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn ervan overtuigd dat je redding nodig hebt, en dat zij je kunnen redden door je te bekeren. Verder zijn ze ervan overtuigd dat je die redding ook wilt, ook al zeg je van niet. Ze geloven namelijk dat de enige reden dat niet iedereen jehova's getuige is, is dat de niet-getuigen gewoon het 'goede nieuws' nog niet hebben gehoord. Daarom zien ze het als hun taak om iedereen dat 'goede nieuws' te vertellen. En als je het niet direct 'begrijpt', dan zijn ze niet te beroerd om het nog wat meer te vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even ter verduidelijking; het is niet mijn religie.
En uw reactie op mijn inzending getuigt niet van een volwassen inzicht en reactie daarop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is handiger om op een reactie te reageren onder de bewuste reactie.
hier in italie hebben we ze ook
ik zeg altijd dat ik geen belangstelling heb en daar nemen ze over t algemeen wel genoegen mee
ze proberen altijd wel een boekje achter te laten maar ik niet hoef is t ook goed
minder vind ik het dat lijkt of hun erg vergeetachtig zijn want om de paar weken komen ze weer aan de deur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het altijd wel meevallen, ik blijf altijd vriendelijk en zeg dat ik het op mijn manier doe en wens ze een prettige dag. Dat wensen zij me ook en vertrekken weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat jij de verkeerde Jehova getuigen aan de deur hebt. Diegenen die hier zo eens in het jaar langskomen zijn heel beleefd. Als wij zeggen dat we geen interesse hebben dan groeten ze vriendelijk gedag en vertrekken weer.
Niets geen doordrammen, hele correcte mensen (ze zijn ook nog eens zo netjes om bij het verlaten van ons terrein altijd netjes het tuinhekje te sluiten, menig bezorger, collectant of andere bezoeker laat het hek gewoon openstaan).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik gehoord heb, is dat hun dit anders zien, zij willen jouw zieltje juist redden en daarom drammen ze door. Het idee is eigenlijk heel nobel, alleen jammer dat ze wat kortzichtig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na de zoveelste zondagochtend heel vroeg uit bed gebeld te zijn, was ik het zat. Toen heb ik ze verteld dat ze ons op hun zwarte lijst moesten zetten. Maanden niks gehoord!

Nu we verhuisd zijn, zeg ik altijd: ik denk dat er weinig mensen zoveel met hun geloof bezig zijn als ik met het mijne. Ik ga wel heel anders met het geloof om, dan jullie. Ik heb respect voor waar jullie voor staan, kunnen jullie dat ook opbrengen voor mij? En dan gaan ze blij weer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal per jehova getuige verschillen. Er zijn ook zat die je met rust laten zodra je aangeeft geen interesse te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk juist om dat je zegt dat je niet in god gelooft proberen ze je te overtuigen , soms erg opdringerig . Maar als je duidelijk kenbaar maakt dat je hun bezoek niet op prijs stelt , en dat ze daar een notitie van maken op dat huisadres , dan moeten ze daar gehoor aan geven ! Ook kun je dat aangeven met een sticker op je postbus !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verdiep u eens in het onderwerp via Wikipedia, en kom er vervolgens achter dat het Jehova is, en dat God geschreven moet worden met een hoofdletter.

Dat geeft een serieuze benadering aan van het onderwerp. Door middel van een discussie aan te gaan aan de deur die u toch niet gaat winnen, komt het voor u over als ,,drammen,,.

Een colporteur zal ook proberen u op alle mogelijke manieren proberen te overtuigen van de kwaliteit van het product.

Aan u is het laatste woord om te beslissen of u iets koopt, een dienst afneemt, of een geloof gaat betuigen oid.

En volwassen mensen kunnen uit beleefdheid het verhaal aanhoren om daarna te besluiten er niet op in te gaan.

Veel succes.

Toegevoegd na 1 uur:
betuigen moet belijden zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verdiep je eens in de ongelovige, die geen enkele reden heeft om 'god' met een respectshoofdletter te schrijven. Ik deel jouw religie niet, dus heb ik niets te maken met de manier waarop jij je god wenst aan te duiden. En 'uit beleefdheid het verhaal aanhoren'? Ben je nou helemáál van de ratten besnuffeld, mensen mogen als ze hun eigen voordeur opendoen (en daar in veel gevallen meteen alweer spijt van hebben) helemaal zélf weten wat ze wel of niet willen aanhoren. Beleefdheid is het respecteren van het woord 'nee'. Niet door te vragen waarom niet, niet door nog een poging te doen, maar door te verdwijnen uit de persoonlijke ruimte van de ander. Het is al heel wat als de deur niet in je gezicht wordt dichtgeslagen als je mensen op die manier ongevraagd lastigvalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens SuzyQ, ik bepaal aan mijn voordeur welke verhalen ik wél en welke verhalen ik niet aan wil horen. Ik bepaal ook zelf welke krant ik door mijn brievenbus ik wil ontvangen en welke progamma's op TV ik wil bekijken. Dus beleefd afkappen en melden dat je geen interesse hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is handiger om op een reactie te reageren onder de bewuste reactie, anders kan niemand het volgen. Daarom plak ik je reactie (die je om onduidelijke redenen onder mijn antwoord had gezet) even hier: "Even ter verduidelijking; het is niet mijn religie.
En uw reactie op mijn inzending getuigt niet van een volwassen inzicht en reactie daarop." (sxiopo) Of het je religie nu is of niet, jij bent degene die hier anderen probeert te vertellen dat ze zich moeten gedragen volgens de regels van een religie die ze niet delen. Dat jij er onbegrijpelijk voor kiest dat te doen, betekent niet dat dat *moet*, alleen dat jij die keuze maakt. Verder mag je me best onvolwassen vinden, als dat je blij maakt. Dat verandert niets aan wat ik schrijf. Iedereen heeft zélf het recht om te bepalen welke verhalen hij wel of niet wil aanhoren, en al helemáál bij zijn eigen voordeur. Het is de persoon die doordramt die onbeleefd is, niet de persoon die zegt dat hij niet geïnteresseerd is of dat hij verder niet lastiggevallen wil worden.
Deze mensen hebben een missie om de wereld te redden. Het zijn missionarissen net als evangelische organisaties, mormonen, hari krishnas, en verkopers van energie diensten... Iedereen probeert jou over te hallen en jou te reden van iets. Het kan je energie of telefoon rekening of je eeuwige ziel.
Vaak hebben ze quota's die ze moeten vervullen, rapporten over bezoeken en zelfs een lijst van antwoorden op moeilijk vragen die ze kunnen tegenkomen.

Ik vind het grappig en persoonlijk ga ik liever in discussie met en getuige dan met een energie verkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring is anders.

Als er bij ons Getuigen aan de deur komen en ik zeg dat ik geen behoefte heb, gaan ze een deurtje verder hun geluk proberen.

Ooit heb ik, agnost, in de jaren negentig drie maanden lang elke week een Jehova's Getuige over de vloer gehad (op uitnodiging) om over het geloof te discussieren. Zij gaf het zelf na drie maanden op en deelde mee dat ze niet meer zou langskomen.

Maar als je niet wilt dat ze jou proberen te overtuigen van het bestaan van God, moet je niet vertellen dat je niet in God gelooft.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij taaien ze toch echt af als ik vertel dat ik overtuigd atheist ben. Jij had wel een hele volhardende!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je niet vertellen dat je niet in hun god gelooft? Dat geeft toch niet het recht om te drammen als je zegt dat je niet geïnteresseerd bent? Ik heb trouwens ook wel boeiende gesprekken met jehova's getuigen gehad, maar dat moet (aangezien ik er niet om gevraagd heb) wel altijd mijn keuze zijn. Als ik niet lastig gevallen wil worden, moeten ze weggaan.
rose
13 jaar geleden
SuzyQ, het ging mij niet om het 'recht van doordrammen' maar om een tactiek, een tip. Anderzijds is het wellicht wel zo, dat, als je een overtuiging kenbaar maakt, je impliciet uitnodigt tot discussie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, mij stuit het nogal tegen de borst om mijn levensovertuiging te verzwijgen als er iemand aan mijn deur staat die me van de zijne wil overtuigen. Als tactiek zal het best werken, maar het komt op mij over als net zoiets als bijvoorbeeld je geaardheid verbergen. Zeg niet dat je niet in god gelooft, want dan wil de ander je bekeren.
Zeg niet dat je bi bent, misschien wil de ander je dan genezen of zegt hij dat je naar de hel gaat. Dat idee. Maar misschien doe ik hier wel veel te zwaar over, uiteindelijk gaan mijn levensovertuigingen één of andere vreemde die aan mijn deur belt natuurlijk helemaal niets aan.
rose
13 jaar geleden
Ik ben niet iemand van het onder stoelen of banken steken van mijn overtuiging(en), maar ik ben wel van mening dat ik, als ik een overtuiging uit, bereid moet zijn hierover in gesprek/discussie te gaan. Dat hoort bij mijn overtuigingen. Ik ga per slot van rekening de postbode die met een pakje voor de deur staat ook niet uitleggen dat ik dat ik agnost ben. Tenzij ik daarover wel met hem of haar in gesprek wil...
Omdat het hun heilige missie is om de ongelovigen te "redden". Dus hoe harder jij nee zegt, hoe groter de redding die je "nodig hebt"....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is angst. Religie, ongeacht welke, is gebaseerd op angst van de belijders. Daarom heet het ook belijden. Religie is ook gebaseerd op macht, de top van de betreffende religie vaart er meestal wel bij. Doordrammende Jehova's Getuigen zijn meestal ook de bangsten. Gedeelde smart is halve smart. Als u in een donker bos loopt en bang bent, bent u al heel wat minder bang als er een ander bij is. Nog minder bang zal u zijn als het een groep is. De angst vermindert naarmate die groep groter en/of gewapend is. Een grote groep is macht en bescherming. Daarom willen ze de groep zo groot mogelijk maken. De basis angst van vrijwel elke religie is de onvermijdelijke dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jehovagetuigen zien dit evangeliseren als een zeer belangrijke taak, zij denken geroepen te zijn de wereld te redden en te behoeden van onheil.
Ongelovigen staat een vreselijke ramp te wachten, dit is wat zij geloven en zij willen jou daarvoor behoeden.
Zij zien het als een roeping om de mensen te beschermen tegen het kwaad wat hen te wachten staat.

Eigenlijk hebben zij het beste met je voor, alleen denken zij dat jij dat niet ziet wanneer je zegt ongelovig te zijn.

Zoals velen voor mij hebben gezegd, geef heel duidelijk aan dat jij geen interesse hebt. Vermijd iedere ingang voor discussie en blijf uiteraard wel beleefd.
Natuurlijk mag je het irritant vinden en dat kun je ook wel zeggen, maar dan bestaat er een grote kans dat zij hierover met jou in discussie gaan, maar die mensen geloven echt dat zij jou kunnen redden, dus de bedoeling is goed. Gewoon duidelijk zijn en niet ingaan op eventuele punten die tot discussie kunnen leiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze graag willen dat jij ook je geluk in God zal vinden. Als je overtuigend genoeg bent tegen ze...dan houden ze vanzelf wel op en gaan naar de volgende deur.
Als dat het ergste is...wat ze doen, valt het nog mee.
Beter...dan iemand geen keus laten en gewoon neerschieten als ze niet tot dat geloof komen...want ZO gebeurt het ook ...zoals je wel zal weten.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze vinden dat jij ook verdient een goed leven te hebben.
Helaas gaat het nogal dringerig.. ach zie het maar dat ze heel veel om je geven.
Tip: gelijk zeggen OPROTTEN