Efficiëntie is intelligente luiheid! Kan een efficiënt persoon dan nog beweren dat hij/zij nooit lui is?

Mijn man is erg efficiënt en altijd bezig, hij is dus niet lui.
Op gegeven moment zei hij tegen onze zoon die bijna vakantie heeft; "Je bent nu al lui aan het worden", toen hij lekker op de bank lag te lezen. Onze zoon antwoordde:" Jij bent ook lui, want jij bent altijd zo efficiënt en dat is intelligente luiheid"! Ik vroeg me af of hij in zekere mate gelijk heeft. :)

13 jaar geleden
in: Overig
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede opmerking van je zoon! ;) Die ga ik ook even opschrijven!hihi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met zo'n briljante opmerking heeft hij zeker gelijk!

Het beste antwoord

Ha, die Amc;

Herkenbaar; ik heb ooit een collega gehad die drie keer zo 'hard' werkte als ik maar toch veel minder werk gedaan kreeg. Kwestie van efficiency, niets met luiheid te maken. Luiheid wordt trouwens ook vaak erg onderschat.
Luiheid is de kunst verstaan uit te rusten vóór je moe wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Alleen als het doel is: Snel klaar zijn zodat ik niets hoef te doen. Als het doel is: Ik wil snel klaar zijn want ik wil dat en dat en dat ook nog af krijgen, dan is het niet lui; Dabn is het gewoon efficient.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Efficiëntie is het niet doen wat je niet hoeft te doen. Luiheid is het niet (of half) doen van wat je wel moet doen. Het ene vermijdt overbodig werk, het andere vermijdt essentieel werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amc
13 jaar geleden
Dank je wel. Goed verwoord.+1