Aardappelen koken en pureren. De kabeljouw heel klein snijden/pureren/blenderen. Dit door elkaar heen mengen, met wat zout/peper/sambal (lekker veel).
Daar kleine 'hamburgers' van maken en die in een hete koekenpan met 1 cm olie bakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ingrediënten (4 personen):
450 gr pas gekookte aardappelen, gepureerd
400 g kabeljauwfilet, zout, peper, 1 eetl. citroensap, 1 kleine ui, 3 eetl. paneermeel, 1 theel. kerriepoeder, 50 g boter of margarine.

Werkwijze:
De vis inwrijven met zout, peper en citroensap.
In een pan een bodem water met zout aan de kook brengen.
Hierin de vis in ± 10 min. zachtjes gaarkoken.
De ui pellen en fijnsnipperen.
Het paneermeel in een diep bord strooien.
De vis uit de pan scheppen en in een kom doen.
De vis met een vork fijnprakken en vermengen met aardappelpuree, ui en kerriepoeder.
Breng het op smaak met zout en peper.
Vorm van dit mengsel 4 platte koekjes.
Wentel de koekjes door het paneermeel en druk dit goed aan.
In een koekenpan de boter verhitten en de viskoekjes aan beide zijden in ± 5 min. goudbruin bakken.