Is dit misbruik van werktuigen?

Ik was zondag bij de Tour de France, en ik stond dus vlak bij een brandweerauto, met zo'n lange uit-schuifladder. daar stonden 2 brandweermannen op, te genieten van het mooi zicht op de straten. Ze stonden daar dus ter beveiliging. Maar mag je daar wel zo staan, zonder dat je iets aan het doen bent en alleen aan het genieten bent?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ha, die Frank;

Ik denk niet dat de gedragsregels voor brandweerlieden zo streng zijn. En ze zullen hun handelingen waarschijnlijk goed kunnen verdedigen met het feit dat ze zo een beter overzicht hadden over de siuatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is hetzelfde als vragen of een sluiswachter naar buiten mag kijken als er geen schip aankomt. Die brandweerlieden doen hun werk en genieten van wat ze om zich heen zien. Het nuttige wordt met het aangename verenigd. Ik ga er van uit dat ze ook voldoen aan de veiligheidseisen die voor ladderwerk gelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste is brandweer geen beveiliging.
Ten tweede zo hebben wel een goed overzicht en kunnen, indien nodig, snel ter plaatse zijn.

'hartelijk welkom in Nederland, mag-niet-land'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brandweer staat niet ter beveiliging.
Diverse voertuigen van hulpdiensten stonden op andere plaatsen om ingezet te worden bij calamiteiten die moeilijker te bereiken waren door afzettingen.
Blijft de vraag of het slim is om eea uit te schuiven, kan het me echter wel voorstellen gelet op het uitzicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieder vak heeft zijn mooie en nare momenten; waarom zou je de mooie momenten verbieden?