Hoe kan een film tot stand komen qua kosten (bijv. het betalen van de acteurs/actrices, kostuums, film muziek, special effects etc.).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Ha, die Rrhwp;

Als je een goed idee of zelfs een script voor een film hebt kun je aankloppen bij een filmmaatschappij of producent om te kijken of die de zaak voor je willen voorfinancieren. Dat betekent dan natuurlijk wel dat zij een flink aandeel opstrijken van de eventuele opbrengst. Ook kun je zelf geldschieters zoeken, maar die doen dat natuurlijk oon iet grats: ofwel vragen zij een winstaandeel en anders tenminste rente over het geleende geld. Dan is er voor sommige soorten films nog de mogelijkheid om subsidie aan te vragen om de productie mee te financieren. Aan een film gaat dus ook altijd een of ander bedrijfsplan vooraf.

Toegevoegd na 2 minuten:
"oon iet grats" is Bollywoods voor "ook niet gratis".