Hoe komt het dat je de teksten van liedjes van jaren geleden nog steeds uit je hoofd kent?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ha, die Mikeyboy;

Liedjes hoor je meestal meerdere malen; je hoort ze elk uur op de radio of je zingt ze elke dag op school. Door die herhaling leg je ze vast; net zoals je op school rijtjes met woordjes door herhaling uit je hoofd leerde. Helaas geldt dit ook voor vervelende zeikliedjes....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Waarschijnlijk komt dit omdat die liedjes een bepaalde indruk bij je hebben achtergelaten. Zogezegd: de tekst heeft het in je hoofd 'geprint'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Los van het verder in essentie prima antwoord van mijn bovenbuurman is het zo dat mensen al sinds jaar en dag veel eenvoudiger en veel meer tekst kunnen onthouden wanneer deze op rijm en/of op muziek cq. melodie staat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je die liedjes in die tijd vaak gehoord. Daardoor zijn ze in je lange termijn geheugen opgeslagen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ze toch indruk achtergelaten hebben zodanig dat ze in je longterm-memory gekomen zijn...

You just did not forget them yet...