Ik zie 's avonds weleens een ster die beweegt als een vliegtuig, wat is dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.3K

Het beste antwoord

Satelliet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of het ISS (erg helder)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vast een satelliet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een vliegtuig, of ,mogelijkerwijs een satelliet,ooit door de mens gelanceerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een satelliet die licht weerkaats van de zon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een van de vele sattelieten. De zon die ons niet beschijnt op dat moment, straalt wel op de satelliet, en het gereflecteerde licht zien wijop aarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel grote kans dat dit een satelliet is. Vooral als je die lichten niet al te lang na zonsondergang ziet - dan is hier op aarde de zon al onder, maar hoog boven ons nog niet. Net zoals op het strand de zon al onder kan zijn, maar als je dan heeeel snel een hoog duin oprent, je de zon nog kan zien.

De satelliet wordt nog door de zon beschenen terwijl het hier beneden al donker is.

Je kunt satellieten herkennen aan het feit dat ze in een kaarsrechte lijn bewegen met een constate snelheid. Als ze ongeveer recht boven je overkomen, en je probeert te schatten hoeveel tijd ze nodig hebben om van de ene horizon naar de andere te komen, moet je op een kleine tien minuten uitkomen - dan is het een satelliet op een hoogte van 300 tot 350 km, waar veel satellieten draaien, en waar ze nog zo "laag" zitten dat we ze goed kunnen zien als de zon erop schijnt.

Sommige satellieten knipperen. Dat zijn satellieten die om hun as draaien. Zo'n satelliet kaatst dan afwisselend wel en geen zonlicht naar de aarde, waardoor wij een knipperend lichtje zien.