Wat is de gemmidelde leeftijd dat je een zaadlozig heb ik ben een jonge van13

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
19.6K

Antwoorden (3)

dat ligt puur aan de individu zelf. dit varieert van 11 tot 15 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem even aan dat je de gemiddelde leeftijd van de EERSTE zaadlozing bedoelt. Dit is 13 jaar en 2 maanden (zie bron).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste zaadlozing is de eerste keer dat er sperma uit de penis komt. Vanaf dat moment kan de jongen een kind verwekken.
· Bij de meeste jongens gebeurt dit tussen hun elfde en zestiende jaar, meestal een jaar nadat de penis flink gegroeid is. De gemiddelde leeftijd is dertien jaar en twee maanden.
· Ongeveer 20% krijgt de eerste zaadlozing ´s nachts, bij tweederde gebeurt dit bij het masturberen en bij 15% bij het vrijen.
· Hormonen bepalen het tijdstip van de eerste zaadlozing. Een jongen heeft hier zelf geen invloed op en kan dan ook niets doen om dit teweeg te brengen.
· Een jongen kan door zich af te trekken opgewonden raken en klaarkomen, ook als hij nog nooit een zaadlozing heeft gehad. Pas als de ‘zaadfabriek’ op gang is gekomen gaat het orgasme gepaard met een ejaculatie.
· Als je op je zestiende nog nooit een zaadlozing hebt gehad, raad ik je aan te laten onderzoeken of je gewoon wat laat bent in je lichamelijke ontwikkeling of dat er wat mis is.
· Gebruik bij het neuken condooms, ook als je nog nooit een zaadlozing hebt gehad. Op die manier voorkom je een ongewenste zwangerschap. De eerste zaadlozing kan namelijk onverwacht komen en bovendien ben je dan beschermd tegen soa's.