Mag je een broek aan met touwtjes aan de onderkant in de horeca ?

11 maanden geleden
in: Overig
1.3K
Ritsuka
11 maanden geleden
Als werknemer of als klant?
Wat voor 'touwtjes'?
Wat is de lengte van de broek?
tinus1969
11 maanden geleden
Wat voor horeca? De snackbar om de hoek een 3-sterrenrestaurant?
Abcde
11 maanden geleden
Een werkgever kan kledingvoorschriften bepalen, daar moet wel een goede reden voor zijn. Ik kan me zo voorstellen dat touwtjes onderaan een broek niet veilig kan zijn. Als de touwtjes te lang zijn en losschieten is een val niet uitgesloten. Ook wat hygiëne betreft kan dit een probleem zijn voor de werkgever. Als de touwtjes over de grond slepen, wordt het vuil van de vloer van de ene naar de andere ruimte vervoerd. Misschien zijn er (nog) andere redenen voor de werkgever dit niet toe te staan. Vraag ernaar als dit jou aangaat en je dit wilt weten.

Antwoorden (1)

Ik neem aan dat je als werknemer bedoelt? Dan ligt het er aan wat je werkgever daarvan zegt - dat ligt er erg aan hoe chique je werkplek is.
11 maanden geleden