Ik wil getinte achterlichten bij mijn peugeot 206 cc. Nu zie ik online een E-Keurmerk erbij staan, wat betekend dit?

Hallo, Ik heb dus een peugeot 206 cc. Alleen vindt ik de standaard achterlichten saai. Nu zat ik dus te denken om getinte achterlichten te nemen. Ik heb verschillende gezien en heb er 1 op het oog nu. Er staat een E-Keurmerk bij alleen nu snap ik niet zo goed wat daar mee bedoeld word. Iemand die hier wat vanaf weet?

een jaar geleden
in: Overig
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Volgens mij gaat het om verkeersveiligheid. Van jou en van anderen. Dan liever saai maar veilig, dan slecht (of niet) zichtbare achterlichten.
Pieterpost5083
een jaar geleden
Ik heb meerdere voertuigen gezien met zulke lichten en die schenen voldoende/goed door.
SimonV
een jaar geleden
Alle origineel getinte glazen met E-keurmerk zijn toegestaan, alle achteraf getinte glazen zijn niet toegestaan.

Antwoorden (2)

Een E keurmerk wil zeggen dat bedoed onderdeel een Europese goedkeuring heeft.
https://www.tralert.com/verlichtingstermen/e-keur/
jc54
een jaar geleden
Pieterpost5083
een jaar geleden
Oké. Dus dit betekend dat ik officieel die lichten mag halen?
Een E-Keurmerk betekent dat het product voldoet aan de Europese richtlijnen voor elektrische producten. Het is een kwaliteitskeurmerk dat aangeeft dat het product veilig is en voldoet aan de Europese normen.
10 maanden geleden