Uit welk land & tijd komt deze politieman?

Vondt deze foto op pinterest en vroeg mij af wat voor embleem deze politieman op zijn hoed draagt

Picture for question
een jaar geleden
in: Overig
1.7K
ronron1212
een jaar geleden
Waarom is dit een politie man?
Antoni
een jaar geleden
@pauls, niet alleen politieagenten dragen uniformen. Weet je zeker dat dit uniform van een politieagent is? Hoe?
SimonV
een jaar geleden
De foto van deze soldaat verscheen voor het eerst in 2008 op zo'n site:
https://web.archive.org/web/20080212082811/http://www.webpark.ru:80/comments.php?id=30784
Maar wie hij voorstelt, staat er niet.
Amadea
een jaar geleden
De enige informatie die ik over de foto kan vinden is:
8th January 1940: A Cox, a soldier at a British training depot shows just what he thinks of Goebbels with an eloquent facial expression. (Photo by Johnson/Fox Photos/Getty Images)
SimonV
een jaar geleden
Op basis van het uiterlijk van de man en de kroon in zijn badge gok ik dat het een Indiase soldaat is uit die tijd. Maar zoekend op
indian army old badges
heb ik geen overeenkomende badge kunnen vinden.

Antwoorden (1)

De pet die de man draagt is het hoofddeksel van een Britse officier van de Royal Artillery van Kings Crown tijdens de tweede wereldoorlog.
De naam van de badge is Royal Artillery Cap badge en deze werd gedragen tussen 1902 en 1952. Je ziet er een koningskroon en een wagenwiel op. De tekst in het Latijn luidt "Ubique quo fas et gloria ducunt" en dat betekent: Waar recht en glorie leiden.
Plaatje bij antwoord
Amadea
een jaar geleden
SimonV
een jaar geleden
Ik had ook als antwoord gegeven dat het een Engelse soldaat was met als afbeelding betreffende badge. Maar ik vond de foto te onscherp om er zeker van te zijn dat er een wagenwiel is te zien.
In ieder geval is jouw antwoord veel uitgebreider!
Plus.
Amadea
een jaar geleden
Dat antwoord van jou heb ik niet gezien. Er kwam wel een notificatie over, omdat ik de vraag op Volgen had staan. Maar het was alweer verdwenen.
SimonV
een jaar geleden
Daar ging ik ook niet van uit. Mijn antwoord was al snel foetsie.