Hoe krijg ik de plaklaag weg van mijn imitatie leren handtas?

Er schijnen weekmakers in kunstleer te zitten en heb het geprobeerd met soda, dasty ontvetter en groene zeep, maar dat heeft niet geholpen.

een jaar geleden
in: Overig
1.9K
jc54
een jaar geleden
Doekje met een beetje wasbenzine.
HannekeJanssen
een jaar geleden
Het ligt eraan waar de tas van gemaakt is - elk materiaal wat je gebruikt, zeker agressieve middelen als dasty en wasbenzine, kunnen bepaalde vormen van plastic aantasten. Waardoor is deplaklaag veroorzaakt?
Sigie
een jaar geleden
Ingespoten met beschermingsspray speciaal voor imitatieleer.
Sigie
een jaar geleden
Ik durfde het nog niet aan met wasbenzine, wd40 schijnt te helpen.

Antwoorden (2)

WD40 haalt het kleverige van weekmakers weg.
een jaar geleden
Sigie
een jaar geleden
Ik heb het ingespoten met WD40 en volgens mij heeft het geholpen, ik wacht nog een dagje af, of de plaklaag niet terugkomt.
Renee1955
een jaar geleden
Perfect, dank voor het terugmelden. Het is wel drastisch om WD40 op een tas te gebruiken, maar als de tas plakt, is hij toch ook niet te gebruiken. Heb toevallig een paar weken geleden een noodradio zo schoongemaakt, hij was door het plakken niet meer aan te raken.
Om de plaklaag van een imitatie leren handtas te verwijderen, kun je het beste een vochtige doek gebruiken. Gebruik geen schurende middelen, omdat dit de handtas kan beschadigen. Wrijf met de vochtige doek over de plaklaag totdat deze verdwenen is.
10 maanden geleden