wat te doen met een catering aan huis beginnen

hey ik wil ook grag een catering van uit huis beginnen en was zeer benieuwd of dat mogelijk is en wat ik daarvoor nodig heb alvast bedankt groetjes simone

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.5K

Antwoorden (4)

Alles kan,maar je moet wel voor je begint alles wat je wilt doen op een rijtje zetten:wat wil ik gaan cateren,waar wanneer,wat heb ik nodig,kom ik uit de kosten,hoe ga je om met hygiene,heb ik wel genoeg te bieden,waar door onderscheid ik mij van de andere,maak een goede prijs overzicht,en verder mond tot mond reclame,wees waakzaam dat je niet te veel in huis haalt,en geluk,met alles geluk,succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is te doen, maar vanuit een woonhuis niet zo eenvoudig.
Het vraagt wel de nodige eisen en / of aanpassingen in verband met brandveiligheid, warenwet, milieu en dergelijke.

Recent is in Hoofddorp een afhaalrestaurant vanuit huis geopend.

Kijk even bij onderstaande link:
http://www.ijmuidercourant.nl/nieuws/regionaal/haarlemmermeer/article5909312.ece/Hoofddorper-begint-afhaalrestaurant-aan-huis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
huur liever een locatie
thuis ben je kewtsbaar vooral met het oog van luilakken die slapend rijk willen worden ze denken dan dat je contanten in huis hebt.
en alle gespui krijg je over de vloer of voor de deur.

Toegevoegd na 2 minuten:
kwetsbaar ipv kewtsbaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem met catering vanuit je eigen huis is de keuringsdienst van waren. Je zal een aparte keuken moeten laten bouwen. Bijvoorbeeld in je garage waar alleen voedsel bereid word dat voor catering gebruikt word. Verder zul je goede koel en vries ruimte moeten hebben en een gekoelde auto of speciale gekoelde bakken voor vervoer.

En dan misschien nog wel het moeilijkste. Je moet een Haccp systeem opzetten. Dus registratie van temperaturen van binnenkomende goederen maar ook van je koelingen enz enz. Gerechten die je voorbereid moeten tijdens het bereiden getemperatuurd worden maar ook bij het terug koelen enz enz. Best een ingewikkelde kwestie waar veel tijd in gaat zitten. Maar wat wel nodig is want mocht de keuringsdienst van waren een bezoekje brengen. En je hebt dit niet in orde dan kunnen de boetes hoog zijn.

Ieder bedrijf dat levensmiddelen produceert, verwerkt, opslaat, transporteert of verhandelt, moet zich laten registreren.

Registratie geschiedt bij de VWA.

Bedrijven waar extra risico's voor de voedselveiligheid in het geding zijn moeten een erkenning aanvragen.