Kan een winkel je een winkel verbod opleggen als je een item verplaatst?

Of als ze je verdenken van diefstal? En wat kan ik daar tegen doen

een jaar geleden
in: Overig
1.4K
tinus1969
een jaar geleden
Wat heb jevgedasn? Pranken of donderjagen in de supermarkt?
TurfGraver
een jaar geleden
Ja dat kunnen ze.
Wat je er tegen kan doen? Je gedragen.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Alleen bij een strafbaar feit. Wat jij verstaat onder verplaatsen, kan een winkelier zien als proberen te stelen en bij betrapt worden het snel ergens anders neerleggen.
TurfGraver
een jaar geleden
Verplaatsen kan ook beschadig zijn (uit koeling of diepvries halen en buiten koeling neerleggen).
Niet alleen stelen is een strafbaar feit.
Overlast veroorzaken ook.
https://www.politie.nl/informatie/wat-is-een-winkelverbod.html

Antwoorden (1)

Je kunt schriftelijk een klacht indienen. Maar als je de toegang blijvend verboden wordt, doe je daar weinig tegen. Discrimineren mag niet, dus ze mogen je niet weigeren op grond van huidskleur of zo, maar als er een redelijke verdenking is van (poging tot) diefstal mogen ze je wel weigeren. Je zult zeggen dat het helemaal niet de bedoeling was om iets te stelen, maar dat zegt iedereen die wordt betrapt natuurlijk. Jouw woord tegen het hunne.
een jaar geleden