Is het beter om je hoofdkussen op te vullen of te vervangen?

Mijn hoofdkussen is inmiddels helemaal zacht, als ik hem rechtop vasthoud is de bovenste helft helemaal leeg en in de onderste helft zit de vulling. Ik kan nieuwe vulling kopen zodat het kussen weer mooi stevig wordt, maar hier lees ik vrij weinig over op het internet. Overal waar ik lees adviseren ze het hoofdkussen te vervangen en spreken ze niet over navullen. Wat is beter? Aangezien navullen wel goedkoper is dan een heel nieuw kussen. Ik weet niet precies hoe lang ik mijn kussen nu heb, maar het zal wel meer dan 6-7 jaar zijn.

een jaar geleden
in: Overig
1.3K
Inekez1
een jaar geleden
Ik zou niet gaan bijvullen. Je krijgt dan een deel vulling die gaat klonteren (de oude vulling die nu niet luchtig meer is) en een deel nieuwe luchtige vulling. Dus of een nieuw kussen kopen, of alle oude vulling eruit en het hele kussen vullen met nieuwe vulling. Bijvullen is vooral voor (bijna) nieuwe kussens die na aankoop toch iets te weinig vulling hebben voor jouw lichaamsbouw en slaaphouding.
HannekeJanssen
een jaar geleden
@Inekez: dat ligt eraan wat de oorspronkelijke vulling van het kussen is. Klonteren gebeurt alleen bij schuimrubber(vlokken), niet bij bijv. veren.

Antwoorden (1)

Als de stof van het kussen nog niet versleten is, is het goedkoper en duurzamer het kussen na te vullen.
Zoals Inekez1 ook opmerkt: navullen, niet bijvullen. De oude vulling er eerst volledig uithalen.
Toegevoegd op 2 januari 2023 07:12: tekst
SimonV
een jaar geleden