Staat een plaatsnaambord altijd op de plek waar die plaats exact begint?

Purmerend en Zuidoostbeemster grenzen aan elkaar. Zuidoostbeemster ligt in de Beemster, Purmerend ligt niet in de Beemster. Deze foto is gemaakt in Purmerend. De Beemster ligt aan de overkant van het water (Beemster ringvaart). Volgens dit bord begint Zuidoostbeemster al voor de brug. Is het bord hier gemakshalve maar neergezet, of staat dit bord wel exact op de stadsgrens van Purmerend?

Picture for question
een jaar geleden
in: Overig
tinus1969
een jaar geleden
Nee dus :)
erotisi
een jaar geleden
Dat bord geeft het begin van de bebouwde kom aan en niet de grens van de gehele plaats

Antwoorden (1)

Nee. Dit bord betekent: hier begint de bebouwde kom. Het wordt in Nederland aangeduid met het RVV-bord model H1.

Soms zie je grenspalen van gemeentegrenzen langs de weg staan. De grenzen waarop grenspalen staan, zijn niet per definitie eigendomsgrenzen. In het geval van gemeentegrenzen of waterschapsgrenzen laten de palen vooral zien wie over welk gebied gezag had of heeft.
SimonV
een jaar geleden