4takt motor lekt olie waar ligt het aan?

Ik had een Chinese 4takt pitbike gekocht 90cc. Heel wat rondjes gereden ging allemaal goed, tot dat ik een wedstrijdje ging doen terwijl er wat olie lekte. In de volle toeren had ik in eens geen vermogen meer veel rook uit de vliegwiel kap. En olie lekte er snel uit. Ik kap open gehaald is het vliegwiel (magneet) iets aangelopen. Hierdoor kan de rook komen maar waar komt de olie vandaan ergens een kering kapot?
Op de foto zie je een moer gat waarde olie uitkomt iemand een idee alvast bedankt

Picture for question
een jaar geleden
in: Overig
1.9K
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
jc54 heeft het juist maar jij zegt dat ie lekt uit een moergat, dat zou kunnen betekenen dat door jouw racerij een scheurtje is ontstaan t.h.v. van dat moergat met lekkage tot gevolg.
En als inderdaad een scheurtje in je motorblok zit gaat reparatie in de papieren lopen, denk je, ik doe er niets aan en zie het wel, dan zal door de lekkage je motorblok droog lopen en vast lopen.

Antwoorden (1)

Als er olie lekt bij een draaiend deel is er een keerring lek. Als er olie lekt vanuit vaste delen, dan is er een pakking lek.
jc54
een jaar geleden