Waarom maken bijna alle late nightshows op tv gebruik van saxofoon geluiden in de intro en outro?

een jaar geleden
in: Overig
LeonardN
een jaar geleden
Ik weet niet of dit zo is (kan je dit "bewijzen").
Maar als het zo is, is het vaak een kwestie van:
Als iedereen het doet en jij bent de nieuwe Latenighttalkshow, die hetzelfde publiek aan wil spreken, zal je dezelfde aspecten pakken.
Mannelijke comedian, die aan een desk zit met een bank of een paar stoelen links ernaast, beginnend met wat grappen en dan een paar gasten met "spontane" grappen, met af en toe een intermezzo van de huisband. Maar goed dat is meer de reden "dat wat is, is dat wat blijft". De origine van veel van die shows en de uitkristallisering van het format zelf komt uit een tijd dat saxofoon veel populairder was dan nu.
https://theoutline.com/post/1409/saxophones-in-american-pop-music-history

Antwoorden (1)

Sinds de ontwikkeling van het instrument in 1840 staat de saxofoon symbool voor moderniteit, innovatie en ‘a sense of exploration and enquiry’ (gevoel van verkenning en onderzoek).
Dit past goed bij hetgeen latenighttalkshows willen uitstralen.
SimonV
een jaar geleden