Wat betekent: Modereer zo weinig als mogelijk maar zoveel als nodig.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Exact wat er staat!

Antwoorden (2)

Dit is een richtlijn voor de moderatoren van GV.

Het betekent dat een moderator als het even kan niet moet modereren, dat wil zeggen, niets moet doen.

Maar als het moet (nodig is), dan moet hij wel modereren, ofwel: ingrijpen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu, dan wil ik de moderatoren aanraden om de richtlijnen (http://www.goeievraag.nl/help/moderator) nog eens goed door te lezen en om deze in het achterhoofd te houden bij het modereren.
Cryofiel
13 jaar geleden
Als je vindt dat ze onterecht hebben gemodereerd, kun je toch bezwaar maken?
rose
13 jaar geleden
Zal ik een cake bakken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heet hier toch niet: http://www.goeiebezwaar.nl/ ?
rose
13 jaar geleden
Lees dan toch even de richtlijnen door...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een spacecake zou wel lekker zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Valt wel mee hoor. De laatste keer dat er iets van mij is verwijderd (voor het eerst in tijden) heb ik bezwaar gemaakt. Dat is niet alleen toegekend, ik kreeg ook nog keurig excuses. Echte excuses, geen standaard-mailtje. Mods zijn soms net mensen. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@SuzyQ
"Mods zijn soms net mensen. ;)" Ik kan me er ook niet boos over maken, en ga zeker niet bezwaren. Maar als er bezwaren toegekend worden, wil dat toch zeggen; dat er teveel gemodereerd wordt?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat betekent dat waar gehakt wordt er spaanders vallen. Dat er wel eens een foutje tussendoor glipt (dat nota bene keurig hersteld wordt) is heel wat anders dan dat er structureel te veel gemodereerd zou worden.
rose
13 jaar geleden
En soms houden ze ook keurig vol in hun dwaling... (Dat dan weer wel)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dezelfde ervaring als Suzy. Bezwaren worden zeer serieus gelezen en behandeld.
rose
13 jaar geleden
@Moolkeesje: Heinz (Welke andere?)
Cryofiel
13 jaar geleden
De moderatoren zijn de laatste twee, drie maanden menselijker geworden, dichter naar de gebruikers toe gekomen. Dat is althans mijn ervaring. De laatste keer dat een vraag van mij werd verwijderd en ik bezwaar maakte, kwam er direct een PB van de betreffende moderator, die zich bekend maakte en iets schreef in de trant van "Sorry Cryofiel, dat was ik, ik had niet goed genoeg gelezen. Je bezwaar zal worden besproken, en ik zal voor het terugplaatsen van je vraag stemmen.". Zulke persoonlijke reacties maken het moderaille menselijk, aanspreekbaar, en begrijpbaar. Heel positief dus.
rose
13 jaar geleden
Ik heb een dergelijke persoonlijke reactie nog niet meegemaakt, maar juich dit uiteraard uit volle borst toe.
Dat hij moet blijven nadenken of het wel nodig is om "in te grijpen". En dat is iets wat op veel forums op internet overvloedig gebeurt. Mensen krijgen vaak een ban van enkele dagen omdat ze iets per ongeluk verkeerd doen. Wat veel beter helpt is ze informeren dat dat niet de bedoeling is en hoe het wel moet.