Joran van der Sloot ontving in zijn cel meerdere huwelijksaanzoeken. Hoe kan dit verklaard worden?

Een huwelijk met een (verdachte) moordenaar lijkt me nogal riskant. Wat maakt dit dan toch aantrekkelijk voor sommige dames?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (25)

Dit houd in dat er nog meer malloten in de wereld zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te kort door de bocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus 1 van die aanzoeken was van jou?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk!
Joran ziet eruit als een stevige vent met een goed apparaat. Sommige vrouwen vinden een crimineel aantrekkelijk. Bovendien zullen best wel een aantal vrouwen op een jongeman als Joran vallen, zonder na te denken over zijn persoonlijkheid. Lust is een rare leidsman.

Toegevoegd na 20 uur:
De een valt nu eenmaal op watjes (ik bijv.) en de ander op krachtpastsers. Wat ik al zei: lust is een vreemde leidsman.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wereld zit helaas stikvol idioten,dan moet de enige verklaring zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie er nu al 6 !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Ik denk zelf dat een bepaalde groep nou eenmaal op 'slechte mannen' valt. Misschien ethisch gezien niet helemaal juist, maar vaak zijn criminelen charismatisch, stralen kracht/sterkte uit en zijn spannend/ondernemend. Voor sommige vrouwen is juist het feit dat hij een riskant is een enorme aantrekkingsfactor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IK kan zien dat jij Joran niet op je hyves heb zoals ik,die jongen is zo mega populair bij de meiden ,zeker bij die domme pubers

die 2500 vrienden van hem blijven hem door dik en dun steunen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik durf er een goede fles wijn op te zetten dat deze vrouwen last hebben van suicidale neigingen, maar ze zijn bovendien ijzersterk in delegeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen mogen dan zeggen dat ze de voorkeur geven aan mannen die zorgzaam en empathisch zijn, de Independent on Sunday onthult dat de werkelijkheid anders is: de meeste vrouwen vallen voor zelfingenomen, leugenachtige en psychopathische types.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
Stond er ook bij waarom dat zo is?
"Foute mannen" lijken toch een bepaalde aantrekkingskracht te hebben op bepaalde vrouwen. Een echte verklaring heb ik ook (nog) niet.

Overigens kunnen vrouwen of mannen in Nederland ook contact leggen met mannen en vrouwen in detentie/TBS in Nederland.
Zie bron;

Toegevoegd na 1 minuut:
+1 voor de vraag, ben ook benieuwd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat die vrouwen net zo gek zijn als hem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over vrouwen die vallen voor foute mannen zegt de Belgische Martien het volgende: Als ouders zich meer om zichzelf dan om hun kleine meisje bekommeren en haar emotionele behoeften grotendeels negeren, is ze diep eenzaam. Van haar kant zal ze altijd proberen ‘liefde te verdienen’. Wanneer ze als kind veel kritiek kreeg, of in ieder geval de goedkeuring van haar ouders moest missen, zal ze er ook als volwassen vrouw aan twijfelen of ze wel goed genoeg is, of ze wel liefde verdient. Dat resulteert in een overdreven zorgzame houding waarin ze zichzelf blijft wegcijferen.

Dat verklaart waarom aldus opgevoede vrouwen zich vaak aan de foute man blijven vast klampen. Ze zijn bang voor de eenzaamheid die ze goed kennen van vroeger, ze blijven denken dat ze nog harder hun best moeten doen. De puistige kikker zal op de duur wel in de mooie prins veranderen.

Het ontkennen van zijn fouten en het proberen onder controle te houden van de gevolgen, zijn de twee pijlers waarop een wezenlijk onhoudbare relatie is gebaseerd. Deze vrouwen pikken (bijna) alles en laten de vloer met zich aanvegen.

In werkelijkheid is het niet mogelijk om een ‘foute’ man te veranderen, schrijft Verreycken. Hij zal steevast in zijn patroon terugvallen en zijn vrouw de schuld geven.

Te veel vrouwen verdragen te lang psychisch, fysiek of seksueel geweld. Of ze worden gedomineerd door de irrationele jaloezie van hun partner of door zijn drankmisbruik.
Omwille van henzelf en de kinderen is het raadzaam om hulp te zoeken, beveelt Verreycken aan. Die kan een objectieve kijk op de relatie geven en de vrouw begeleiden in de beslissing of het de moeite waard is om voor de relatie te vechten of om ze los te laten.
Haar boek sluit af met tests om de kwaliteit of het gebrek eraan in de relatie vast te stellen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Vrouwen vallen op foute mannen omdat:
- Ze hunkeren naar liefde
- Ze geloven in sprookjes
- Ze zich almachtig voelen
- Ze te weinig opportunistisch zijn
- Ze zich weinig bewust zijn van hun rugzak
- Ze slecht kunnen ontvangen
- Ze te hoge eisen stellen
- Ze altijd naar verklaringen zoeken
- Ze meer waarde hechten aan beloften dan aan daden

http://www.carolinefranssen.nl/2010/05/waarom-vrouwen-op-foute-mannen-vallen/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel heeeel goed antwoord, jammer dat ik je maar 1 plus kan geven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmm, ik vindt dit psychologie uit de frituur pan.
Ik denk dat superscript dichter bij de waarheid zit.
+0
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me dat het in jouw antwoord gaat om vrouwen die al een relatie hebben met een foute man. De vraag gaat over vrouwen die een relatie willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Omdat er een hele boel vrouwen zijn die het ongeacht wat hij gedaan mocht hebben, het gewoon zo super zielig voor hem vinden dat ie in de bak zit daar in een ver land. En dat hij zo in de penarie zit en dat ie door heel veel mensen uitgekotst word .
Dat ze hem koste wat kost willen steunen. Ze zijn bezorgt om hem zoals een moeder. Ze hebben heel erge medelijden met hem. Ze hebben met hem te doen.
Zijn situatie houd hen bezig ,zo erg zelfs dat hun medelijden over kan slaan in gevoelens van verliefdheid.
En liefde is blind dus dan gebeuren er wel eens hele apparte dingen ja
Nou geef mij maar een eitje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gevalletje pappa pesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOLLLLLLLLLLLL !!!!! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beroepservaring leert dat dit inderdaad ook gebeurt om bijvoorbeeld maar aandacht te krijgen, zich af te zetten tegen de normen en waarden van de ouders etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Aknus, als je dochter dit zal doen, dan heb je dit over jezelf afgeroepen. Ze is niet voor niets boos op jouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@aknus, capslock uit??? Dan schreeuw je tenminste niet zo. Leest een stuk prettiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@aknus: Als mijn vader altijd zo tegen mij schreeuwde als jij hier op internet doet, dan zou ik hem ook graag gaan pesten
Hoe je het ook wendt of keert: deze dames weten dan in elk geval 100% zeker precies waar "hun" vent uithangt, dat is voor sommige vrouwen een geruststellende gedachte.

Ook verwacht ik niet dat de "gelukkige" dame in kwestie angst hoeft te hebben dat hij (vrijwillig) vreemd gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze komen dan in de belangstelling zonder last te hebben van hun man.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een relatie met een verdachte moordenaar is natuurlijk super spannend. Een aantrekkelijk is ook, of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vrouwen willen koste wat het kost BN-ner worden.
Eenmaal bekend zeggen ze : "ja daaaag Joran, je dacht toch niet dat ik met een moordenaar ging hokken he ??"
(had te doen met z'n moeder trouwens)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet als vrouw dat Joran dan niet wegloopt. Dat biedt zekerheid voor tientallen jaren. Laat die gozer maar lekker swaffelen tegen de tralies. Misschien wordt hij in de gevangenis een keer goed gepakt van achteren door een reus van een Peruaan. Laten ze van z'n kont maar een sjoelbak maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DAT KOMT OMDAT DIE DAMES ZO WANHOPIG OP ZOEK ZIJN EN HELEMAAL NIEMAND KUNNEN VINDEN, DAT HIJ HUN LAATSTE HOOP IN BANGE DAGEN IS.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook dàt kan een leugen van hem zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen een zielige poging om aandacht te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ze willen testen of de verhalen waar zijn..
De functie van Mythbuster vervullen dus..

Of ze zijn gewoon levensmoe en zouden trots/blij zijn als ze het volgende slachtoffer van Joran kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen hebben onbewust de drang foute mannen weer op het rechte pad te brengen. Een soort verkapt medelijden zit er ook wel in. Fritzl, de Oostenrijkse dochterverkrachter, is ook erg populair bij de vrouwen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat betekend simpelweg dat er nogsteeds een hoop mensen zijn die totaal geen bijdrage aan deze wereld willen/kunnen leveren....

En dat dus de evolutietheorie begint te wankelen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die moeten dan toch ook niet helemaal sporen.
Of hebben misschien stiekem de illusie...dat het ,hun, niet zal gebeuren. Dat hij haar niet vermoord.
Domme vrouwen zijn dat over het algemeen.
ALs je een beetje eigenwaarde hebt...zie je dat stuk onbenul niet eens staan.
Moet je eerder oppassen dat je niet over dat stuk stront struikelt...