Welk wezen op de wereld heeft de grootste ogen .ik bedoel niet in verhouding maar leterlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Het dier met de grootste ogen is…. de reuzeninktvis!

De reuzeninktvis heeft ogen van 25 centimeter in doorsnee. Dat is ongeveer net zo groot als een volleybal! Die grote ogen heeft hij nodig omdat hij in de diepste en donkere delen van de oceaan leeft.

De reuzeninktvis is een gevaarlijke roofdier en kan 18 meter lang worden met vangarmen van 11 meter. Op zijn zwaarst weegt hij 900 kilo. Omdat er nog nooit een levende reuzeninktvis is gevangen, behoren ze tot een van de geheimzinnigste dieren op aarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt je hebt me gelijk weer een nieuwe interese in
me leventje gegeven ik wil alles wat ze ook maar weten
over die inktvis weten. ben namelijk heel nieuwschierig
mens :)

Andere antwoorden (2)

Dat zal de reuzeninktvis moeten zijn!

Toegevoegd na 1 minuut:
Kleine correctie....de kolossale inktvis!

Toegevoegd na 26 minuten:
btw....27 cm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gok op de walvis of het nijlpaard