Weet iemand hoe ik een eigen blaasintrument kan maken?

Voor carnaval wil ik een soort klaroen maken. weet iemand hoe. ik heb al een kelk. er moet gewoon en leuk geluid uit komen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben zelf koperblazer ja. maar ik heb een sousafoon mondstuk pas dat dan ook? want je kan bv geen trombone spelen met een sousafoon mondstuk. ik heb wle meersere mondstukken trompet en tuba trombone sousafoon

Antwoorden (3)

Je kan ook zelf leuke blaasinstrumenten maken met stukken PVC-buis. Een dwarsfluit, bvb. Met een trechter erbij maak je een trompet of een klarinet. Met twee ronde PVC-koppelstukken erbij maak je een saxofoon. Als je een kazoo monteert aan het mondstuk dan kan je leuk spelen. Spuit eventueel met een spuitbus je instrumenten in het goud. Met kroonkurken en houten latjes kan je rammeltoestellen maken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je even wacht tot het WK is afgelopen,zul je overal de ontbrekende stukken op straat kunnen vinden. Kun je ook nog experimenteren met het geluid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zelf een koperblazer bent, dan kan je je eigen mondstuk gebruiken om leuke geluiden te maken op een zelfgemaakt instrument. Met een stuk tuinslang, de kelk aan het uiteinde en het mondstuk als begin. Ben je zelf geen koperblazer, dan is aan te bevelen het in de vorm van een kazoo (ook wel mirliton) uit te voeren: http://members.home.nl/kazoo-harmonie/instrument.html
Door daarop duhduhduh te neuriën maak je geluid.
Zie verder de bronnen hieronder voor meer ideeën.
Amadea