Wat is onzekerhed?

Hoe ontstaat onzekerheid? Waarom is de ene zekerder dan andere over zaken? Is het beter om onzeker over zaken te zijn, zodat je blijft vragen stellen. Of is zekerheid belangrijk zodat je een goede basis hebt om bepaalde plannen ook te kunnen uitvoeren?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (9)

Het zal stellig een karaktertrek zijn, maar je kan je ook sterk maken met bepaalde zekerheden je eigen te maken.
Vragen stellen lijkt me altijd wel goed, maar ook deze zou je een plaats moeten geven.
Bij het het uitvoeren van plannen, dien je m.i. zelfverzekerd te zijn, respectievelijk daarnaar te handelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onzekerheid ontstaat volgens mij uit het gevoel niet te willen falen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat heet faalangst toch?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit heet inderdaad faalangst. Maar het is vaak een onderdeel van onzekerheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Denk dat het zo met elkaar verwoven is dat het een goede uitleg is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
faalangst is volgens mij een overdreven vorm van onzekerheid. onzeker is iedereen wel eens, faalangst is als je iedere keer een overdreven vorm van onzekerheid hebt.
Ik denk niet dat onzekerheid en vragenstellen inherent aan elkaar zijn. Je kunt heel goed vragen stellen, terwijl je geen onzekerheid voelt. Je kunt je ook onzeker voelen en maar 1 vraag hebben: Waarom ben ik onzeker?

Zekerheid is belangrijk, wanneer je dit ziet als een basis waarvan je de wereld om je heen bekijkt.

Daarom denk ik ook dat onzekerheid over het algemeen voortkomt uit weinig zelfvertrouwen. Er is altijd iets waar je zekerheid over kunt hebben en dit kun je aangrijpen om stabiel te worden in je leven. Als je alleen zeker weet dat je niets kunt bereiken, dan is zelfs dat een zekerheid waar je verder op kunt bouwen. Immers, als je toch niets kunt bereiken, is alles het proberen waard. Als het wel lukt, heb je je zekerheid onzeker gemaakt en je onzekerheid dat je toch niets kunt al ondermijnd met het feit dat je wel iets kunt!

Zekerheid is een basis waaruit je eigenlijk alles kunt, niet alleen plannen uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onzekerheid..

1. Waarom de ene zekerder is dan de ander over zaken.
Door de manier waarop deze persoon is opgegroeid. Dit kan samen hangen met omgeving, thuis situatie, school situatie. etc.

2. Is het beter om onzeker te zijn over zaken zodat je vragen blijft stellen.
Ik vind zelf van niet. Je kunt ook vragen stellen en jezelf verbeteren als je wel zeker bent van jezelf. er is nog wel een verschil tussen zeker zijn van jezelf en arrogantie.

3. Is zekerheid belangrijk zodat je een goede basis hebt om bepaalde plannen ook te kunnen uitvoeren.
Absoluut, wanner je niet zeker van jezelf bent zul je minder snel actie onder nemen. Heeft ook wel weer een beetje te maken met het bang zijn om te falen. Geen fouten durven maken.

Dan als laatste je hoofd vraag:
Wat is onzekerheid.

Klein woord voor een grote betekenis.
Bovenstaande antwoorden op je vragen leggen volgens mij ook al een beetje uit wat onzekerheid betekent.

Evt. nog een link waar ook kort omschreven staat wat onzekerheid is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alleen als je weet, is er geen onzekerheid, hoe dat dat toch kunnen?

Onzekerheid is er alleen als je het niet weet...

Meer kan ik er niet van maken...

Toegevoegd op 23-04-2009 15:23:37
dat dat = zou dat
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onzekerheid is zoals alle "on's "niet.... zeker.
Ik denk dat de hoofdoorzaak hiervan te vinden is in de opvoeding en begeleiding.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onzekerheid komt door de gedachte dat je iets niet kunt, niet goed genoeg bent, minder waard bent dan anderen enzovoort...
Op het moment dat je je gelijkwaardig voelt aan de ander, capabel of dat je zeker weet dat je iets kunt, ben je niet onzeker...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
onzekerhed is een typ fout.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 hihihi
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja een sgreivvaud...hihihi
Onzekerheid is het resultaat van onze hersenen, in een situatie, waarin onze hersenen geen keuze kunnen maken omdat er te veel keuzen mogelijk is , of dat opgeslagen informatie in onze hersenen niet toereikend is of te onduidlijk. Dit probleem wordt tevens beinvloed door ons karakter, eerdere ervaringen en invloed van buitenaf.