Is me geld nu niks meer waard als het door strijken wat vlekkerig is geworden?

Ik heb geld gestreken want ik wilde ze recht hebben alleen sommig zien er gek uit ik denk dat ze nog wel wat waard zijn maar sommig zien er echt gek uit vlekken en zijkanten wit is het nu niks meer waard ? En zo ja kan ik het op de bank zetten of omruilen bij de bank ?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Overig
3.1K
Inekez1
4 jaar geleden
Als ik dit zo zie is het briefje van 20 inderdaad niks waard. Maar dat was het ook niet voordat je het ging strijken. Het ziet er uit als een slechte vervalsing.

Antwoorden (1)

Het geld is nog steeds wat waard.
Gestreken bankbiljetten blijven wettige betaalmiddelen. Voorwaarde is wel dat u meer dan de helft van het eurobiljet in bezit heeft. Een winkelier mag beschadigd geld weigeren.
Beschadigde biljetten, bijvoorbeeld gescheurde of gewassen bankbiljetten, kunt u inwisselen bij het kantoor van De Nederlandsche Bank (DNB). Voor het inwisselen van beschadigde biljetten heeft u nodig:
- een kopie van een geldig identiteitsbewijs;
- het ingevulde formulier 'Aanvraag voor vervanging van beschadigde eurobankbiljetten'.
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
(Ik kan helaas geen plus geven in verband met level) Mijn teamleider zegt altijd, we accepteren het zolang wij de "echtheidskenmerken" kunnen zien. Dus ribbeltjes voelen, het kantelen etc.
SimonV
4 jaar geleden
Als de winkel de biljetten niet meer accepteert, kun je ze dus opsturen naar de DNB.