Waarom is mijn vraag over de wiskundesom verwijderd, wat mij dus 8 minpunten heeft opgeleverd?

Mijn vraag ging over een wiskundeprobleempje. De vraag is door veel mensen beantwoord en door 2 mensen als goeie vraag bestempeld. Ineens kreeg ik een mail dat mijn vraag is verwijderd. De reden hiervoor is: Je vraag is niet gericht op het delen/vermeerderen van kennis.

Daar ben ik het dus niet mee eens, ik heb met dit puzzeltje meerdere mensen even hun hersenen laten kraken, en samen zijn mensen tot een oplossing gekomen. Is dit dan niet het delen/vermeerderen van kennis? Het aanzetten tot het oplossen van een wiskundig probleempje? Lijkt mij wel hoor.

Ik kan nu omdat ik het er niet mee eens ben gaan mailen naar GV, maar stel deze vraag eerst hier, omdat ik graag meningen van andere mensen wil.

EDIT: na de navraag bij GV is mijn vraag weer teruggeplaatst en zijn de punten die als straf waren ontnomen, weer teruggegeven.
Eind goed, al goed :)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Je hebt met je wiskundige vraagstuk mij in ieder geval aangezet nog eens af te reizen naar de buitenverblijven in mijn grijze smurrie om daar wat stof van ooit verzamelde kennis af te blazen.

Het verwijderen van je vraag acht ik mede daarom op z'n minst tamelijk arbitrair. Anderzijds heb ik er uiteraard wel begrip voor dat men hier trouw wil blijven aan een bepaald profiel maar het zou mijns inziens daarbij geen kwaad kunnen wanneer de huisregels wat explicieter gesteld worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat je het zelf ook al een puzzeltje noemt en dus niet erg serieus neemt. En veel mensen hier nemen het wel serieus, heeel serieus zelfs.. dus misschien dat er iemand op meld misbruikt heeft geklikt of iets..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij was het deze.
Waar zit de fout? (zie afbeelding)

Ik vindt het inderdaad ook dubieus.
Want waar wordt de grens getrokken?

Ik heb die grens nog niet gevonden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stel je eens voor dat scholieren goeievraag zouden gaan gebruiken om huiswerk gemaakt te laten worden (wiskundesommen oplossen)
Dat is natuurlijk niet de bedoeling van de site, en waarschijnlijk willen ze dat voorkomen met het verwijderen van vragen die een aard zoals de jouwe hebben. Je kan een antwoord van een wiskunde som namelijk op zichzelf niet zien als kennis: alleen de vraag hoe je een som in het genre van jouw som zou moeten oplossen.
dus niet: wat is het antwoord op 2x-4=x+5?
maar: hoe los je formulevergelijkingen op?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoi Maartje,
Het ging niet om een som, meer een puzzel. Ik weet niet of je de vraag gezien hebt, aan je reactie te zien niet. Aangezien het wel degelijk om het verspreiden van kennis gaat. Tevens heb ik een reactie gehad van GV: de vraag is teruggeplaatst, en de punten die waren afgetrokken heb ik weer teruggekregen.