Waarom dringen de mensen altijd zo als ze de trein in moeten? Ze laten je niet eens fatsoenlijk uitstappen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Antwoorden (17)

omdat de trein snel weg rijd.
vooral in Parijs. Je moet daar binnen 2 seconden ingestapt zijn!

Toegevoegd na 28 minuten:
& Natuurlijk voor een zitplaats te veroveren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haast hebben
angst om geen zitplaats te kunnen veroveren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de meeste mensen bang zijn dat ze geen zitplaats krijgen. Het kan ook hufterig, egoïstisch gedrag zijn, ikke, ikke en de rest...na mij. Jammer, want het is niet nodig, maar helaas is het zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een soort instinctieve reactie.....je staat te wachten op de trein, dan is hij er en dan wil je ook meteen naar binnen.
Het blijft raar dat je niet gewoon even kunt wachten en iedereen rustig laat uitstappen. Zeker de volle stations met veel wachtenden en de overvolle treinen roepen zo'n gevoel op van: snel, naar binnen anders gaat de trein weg of anders heb ik binnen geen plaats meer....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Angst om geen zitplaats kunnen krijgen. De treinen in Nederland zitten meestal overvol en lijken meer op veetransport soms. Dit in combinatie met het feit dat we in Nederland niet echt een traditie hebben van het maken van mooie rijen. Wij kunnen maar moeilijk achter elkaar staan en staan al snel naast elkaar. De speelt voordringen natuurlijk in de hand.
13 jaar geleden
De mensen willen graag zitten, en ze weten dat er niet genoeg plekken zijn voor iedereen. Dus denkt iedereen voro zichzelf: Als ik nu een beetje naar voren ga, kan ik wel zitten. Maar omdat iedereen dat denkt, wordt het een enorm gedrang bij de deur.

Ik loop meestal gewoon rechtdoor de trein uit. En zolang er geen kleine kinderen / oude omatjes staan, duw ik me er gewoon doorheen. Betekend soms wel dat de grootste dringers zich opeens weer achteraan de rij bevinden ;)

Wat mij betreft: Eerst uitstappen, dan instappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zal lang niet iedereen ,doen die in een trein stapt! Houd het maar aan gebrek aan fatsoensnormen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier heb ik ook een onwijze hekel aan.
Maar ik denk te begrijpen hoe dit komt, ik ben zelf soms ook iemand die voor de deur staat.

Je staat op het perron, de trein komt binnenrijden.
Je loopt naar de rand van het perron en kijkt waar de deur stopt, en loopt erheen.
Vervolgens druk je ongeduldig op het knopje en wacht tot de deur eindelijk open gaat.
Je kijkt op, door het raam, en ziet ineens dat er mensen in de trein staan die eruit willen.
De deur gaat open, de mensen in de trein bewegen zich naar buiten, maar op dat moment staan er al een aantal mensen achter je en naast je, die niet doorhebben dat zij eerst aan de kant moeten omdat jij niet opzij kan voor de 'uitstappers'. Je neemt een paar stapjes van de deur af, maar wordt geblokkeerd door de mensen om je heen.
Gevolg: een flink geduw en gedrang, waar vooral de uitstappende mensen last van ondervinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze bang zijn dat ze moeten staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat er veel onbeschaafden zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel mensen dringen voor hun beurt. En duwen mensen gewoon aan de kant. Maar ja, anders moeten ze uren staan en dat is ook geen pretje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze geen fatsoen meer hebben.En omdat ze bang zijn de volgende trein te missen of de bus die ze moeten hebben.Omdat ze zichzelf die druk opleggen,moeten andere t maar ontgelden,en vaak zijn de gevolgen ervan niet te overzien.Alles op het laatste moment inplannen,men zou ook bv een trein vroeger kunnen nemen en met rust op tijd op bestemming komen,zonder de mensen overhoop te rennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het druk is gaan mensen dringen want ze hebben haast. Hoe meer de omgeving dringt hoe meer anderen weer gaan dringen. Het is een cirkelbeweging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er altijd mensen zijn die voordringen en als je perse met die trein mee moet en je wacht netjes tot je aan de beurt bent om in te stappen dan rijdt die trein al weg en sta jij daar nog op het perron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de mensen bang zijn dat ze de hele tijd staan moeten blijven tijdens de treinreis, en dus bang zijn geen zitplek meer te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een paar keer naar parijs gegaan en die treinen... die werken echt op je zenuwe eerst hoor je een belletje, dan gaat die trein open en iedereen duwt elkaar er in... ik denk omdat ze bang zijn dat ze achter blijven want als iedereen dat blijft doen en er steeds meer mensen zijn dan zal het krapper worden ... ze moeten toch eens een keer geduldig tezijn ;) wat ik ook dom vind is het toeteren in een verkeer; wat kan iemand er aan doen dat er een ongeluk is gebeurd :S het gaat heus niet sneller als je mensen op hun tenen trapt;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe ik ook altijd,ik wil een mooie plaats en eentje waar het rustig is