Wat is het verschil tussen Ubuntu en Kubuntu? zijn er duidelijke verschillen tussen die twee o.s.?

Ik weet niet welke ik moet installeren en wat de verschillen zijn tussen beide operating software.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Het beste antwoord

Kubuntu en Ubuntu zijn qua techniek vrijwel identiek, je kunt zo voor een andere desktop kiezen zoals bijvoorbeeld
KDE = Kubuntu (lijkt op windows)
Gnome = Ubuntu (eenvoudigere desktop)
Xfce = Xbuntu (eenvoudig, snel, niet zo mooi)
e.a.

Mijn grootste voor en nadelen:

Kubuntu

Nadelen
Ik vind het niet mooi, maar dat is persoonlijk
De mailapp die erbij zit vind ik niet handig, hoewel je heel makkelijk een andere erop kunt zetten
Veel te veel instellingsmogelijkheden
Is trager dan ubuntu

Voordelen
Het lijkt iets meer op windows, dat kan makkelijker zijn (maar is het niet volgens mij)

Ubuntu

Nadelen
In de basis ziet het er nogal saai uit
Je hebt minder instellingsmogelijkheden (dat vind ik eigenlijk een voordeel)

Voordelen
Heel cleane desktop
Sneller dan kubuntu
Is de default voor ubuntu

verder zitten er technisch niet zoveel verschillen in

eerste plaatje is kubuntu
tweede is aangepaste ubuntu (mijn desktop)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou beginnen met Ubuntu, kun altijd nog voor andere desktops kiezen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Weet jij misschien hoe ik ubuntu op mijn mac installeer, na het installatie vraagt hij om wachtwoord, terwijl tijdens de installatie niet! Hoe weet ik de inloggegevens?