Kan er een manier bestaan om een tweeling te krijgen, of is maar gewoon kwestie van geluk hebben?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Er zijn twee manieren om een meerling te krijgen:
-eeneiig, er vindt zich in een zeer vroeg stadium een celdeling plaats die resulteert in twee losse cellen die zich in de baarmoederwand nestelen. Dit lijkt me zeer moeilijk aan te sturen
- meereiig, meerdere eitjes worden bevrucht, die zich een voor een in de baarmoederwand nestelen. In theorie kan deze eisprong worden beinvloed met hormonen, maar volgens mij kunnen ze dit nog niet echt aansturen.

Mensen die met hormoonbehandelingen een zwangerschap proberen te krijgen, hebben vaak meerlingen (soms zelfs wel 7-lingen) omdat de hormonen de eisprong doet 'exploderen'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat houd dat in?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In Vitro Fertilisatie. Ofte wel dat ze in een laboratorium eicellen bevruchten (oftewel de daarvor benodigde onderdelen bij elkaar in een reageerbuis stoppen, vandaar ook de naam "reageerbuisbevruchting") en bevruchte eicellen in de baarmoeder plaatsen. Niet alle eicellen "slaan aan", maar als je er 5 plaatst, kan je er redelijk van uit gaan dat je minstens een tweeling gaat krijgen (maar het kunnen er ook 0 of 5 zijn)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dus het blijft geluk, slimmerik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, dan is het ook een kwestie van geluk of het mogelijk is om aan de overkant van ja huiskamer te komen. Er kan immers altijd een meteoriet inslaan...
Het blijft geluk, wat je ook doet.