Hoe kan een kleine zending als dit zoveel kosten?

Het is maar een beschermhoesje, dus niet zo heel groot maar de verzendkosten zijn meer dan 70 dollar, dat is toch niet normaal? Waardoor kan het komen dat de verzendkosten zo hoog zijn?

http://cgi.ebay.nl/iLuv-Flexi-Clear-Black-Flame-Case-for-iPod-Touch-Gen-3-/390199265593?cmd=ViewItem&pt=PDA_Accessories&hash=item5ad9b04939#ht_1927wt_911

Want 70 dollar voor verzending is veel te overdreven, zoiets kan verzonden worden voor onder de 10 dollar in een bubbeltjesplastic envelop.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Informeer eens wat het bij Fedex kost. Het lijkt wel of ups een deal in hun voordeel heeft gemaakt bij e-bay
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
UPS vraagt nu eenmaal zoveel geld! Schandelijk, dat ben ik met je eens. Je kunt beter contact opnemen met de verkoper en zeggen dat ze het via de normale post moeten versturen!

Toegevoegd na 13 minuten:
OK, ik bedoel: vragen of ze het via de gewone post willen versturen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is oplichterij. Zoveel kost een zending bij lange na niet, eerder een tiende daarvan.
Dat zie je wel meer op Ebay. Niet op ingaan.
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Mag je nog blij zijn dat je niet in Australië woont, dan kost over de 80 dollar. Dat ding moet toch wel ergens anders te vinden zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook naar Denemarken is het meer dan 82 dollar! Een paar euro erbij en je kunt het zelf bijna goedkoper ophalen.
Je word gewoon opgelicht!
Kijk ff verder op ebay,vorige week stonden er veel ipod beschermhoesjes op van een nederlandse verkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt volkomen gelijk.
dat ze zoveel rekenen om dit te versturen is onacceptabel.
de enige manier dat te laten blijken is jammergenoeg niet in te gaan op deze deal.
wel de reden vermelden uiteraard!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak zie je op Ebay dat de verkoopprijs vrij laag ligt en er vervolgens buitensporige verzendkosten gerekend worden. Vaak zijn dit niet de kosten die de verkoper echt kwijt is dus lijkt het op wat extra inkomsten.
De kosten voor verzending mag de verkoper vrij vaststellen: daar kan hij ook zijn eigen handelingskosten in opvoeren.
Wellicht is de gekozen verzendingsvorm met UPS redelijk prijzig (bijv. express binnen 48u) maar het is buiten proportie voor dit iPod hoesje.
Vraag naar de goedkoopste mogelijkheid via USPS (de Amerikaanse post). Anders even zoeken naar bijv. een Aziatische verkoper. Ik koop vaak kleinigheden vanuit China of Hongkong zonder verzendkosten.