ik zoek in manier om in exel automatisch elke dag van een getal? een ander getal af te trekken?

van getal 100 een 4 afhalen elke 24 uur , dit in een vooraadlijst dus van items die elke dag gebruikt worden dus .

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Overig
1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een goede voorraadlijst doe je op basis van werkelijk gebruik. :-)
Maar natuurlijk kan dat, wat wil je precies 4 items erafhalen in een keer, of om de 6 uur eentje, en wil je dat dat ook in het weekend gebeurt ( dat maakt het wel makkelijker)

Antwoorden (1)

Ik zie hiervoor een vrij simpele oplossing, maar ik weet niet of het is wat jij bedoelt. Maar ik zal het uitleggen.

Je hebt drie kolommen nodig, waarin je op de eerste rij een kopje zet (is wel zo duidelijk), bijvoorbeeld:
Kolom A: Datum (pas van deze kolom ook de aan naar getalnotitie "datum")
Kolom B: Aantal verbruikt
Kolom C: Eindvoorraad

Vervolgens zet je op de volgende rij in de volgende cellen:
Cel A2 - Laat je leeg
Cel B2 - Laat je leeg
Cel C2 - De beginvoorraad

In de volgende rij vul je het volgende in:
Cel A3 - De datum van de eerste dag
Cel B3 - Het aantal dat is verbruikt
Cel C3 - De formule =C2-B3

Vervolgens kan je iedere dag de je de formule in cel C3 kopiëren naar de volgende regel, of je kopieert deze formule meteen naar een aantal regels.
Tot slot zou je in kolom A vanaf regel 4 ook de volgende formule kunnen zette: A3+1.
Dan wordt de datum automatisch gevuld.
Toegevoegd op 02 maart 2018 11:15: tekst
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beste AnnBoo8146
Ben er een paar keer mee bezig geweest , het lukte mij niet echt , bedoelde eigenlijk dat er steeds 4 of 2 van het getal van voorraad afgetrokken werd.
Groeten Kick