Komt dit mijn antwoord overeen met het antwoord van het correctiemoddel?

Komt dit overeen met elkaar:?

Antwoord correctiemoddel: Het ontzilten van zeewater.

Mijn antwoord: zout water van zee reinigen.

En komt dit met elkaar overeen:?

Antwoord correctiemoddel: In deze gebieden wordt grondwater gebruikt dat minder bewerkingen nodig
heeft.

Mijn antwoord: Het water is makkelijk in te winnen?

Toegevoegd na 2 minuten:
En deze ook nog:

Antwoord correctiemoddel: Uit het antwoord moet blijken dat wanneer er minder water beschikbaar
komt, dit kan leiden tot belangentegenstellingen van Mali met zijn buurlanden.

Mijn antwoord:rivier loopt door drie landen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

De eerste komt niet overeen.
Ontzilten betekent dat het minder zout gemaakt wordt, wat iets anders is dan het water reinigen.

Voor de tweede zou ik eigenlijk de vraag moeten zien, om te zien of dit antwoord ook mogelijk zou zijn.
Het model geeft aan dat het water minder bewerkingen nodig heeft, jouw antwoord geeft aan dat het makkelijk te winnen is, je laat in het midden of er nog veel aan gedaan moet worden.

Bij antwoord 3 lijkt me dat het correctiemodel ook iets anders bedoelt dan jij met je antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou hetzelfde zeggen. Antwoord 1 en 3 komen niet (genoeg) overeen. Antwoord 2 is niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal die vraag zou even opzoeken.
Nee. De drie antwoorden komen niet overeen met het correctie model. Ik vrees dat deze antwoorden alle drie zeer weinig punten gaan opleveren (Alleen voor vraag 2 zou je bij mij een puntje scoren voor de moeite).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals ik beide antwoorden lees zou ik sowieso je eerste en 3e antwoord fout gerekend hebben was ik een corrector geweest. Je 2e antwoord is wat beter (al ken ik de vraag niet).

Reinigen is niet hetzelfde als ontzilten. Het zout in zeewater hoort daar in thuis en is daarom geen verontreiniging te noemen. Ontzilten is het verwijderen van het zout, reinigen het verwijderen van vuil.

Je 2e antwoord is wat moeilijker. Ik weet de vraag niet maar zoals ik het lees is de vraag wel deels goed te rekenen. Een antwoord hoor je overigens niet als een vraag te formuleren. hoe zeer het ook een gok is.
De strekking van je antwoord lijkt me wel juist al is er een verschil tussen ‘gemakkelijker te winnen’ en ‘heeft minder bewerkingen nodig’. Niet helemaal correct maar het lijkt mij op het eerste gezicht, zonder de vraag te hebben gelezen, goed genoeg. Als je meer punten voor het antwoord kan krijgen zou ik zelf niet het volle aantal toekennen.

In het 3e geval is het ook iets moeilijker zonder de vraag te weten maar ik lees in "rivier loopt door drie landen" niet dat dit kan leiden tot belangentegenstellingen tussen landen (dus Mali en buurlanden in dit geval) ook al is dat een mogelijkheid die bestaat door dat gegeven, het staat niet in je antwoord.