Als een koopsompolis die is afgesloten als een risicoverzekering door afloop van de termijn is beëindigd, wat is dan het gevolg daarvan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor het duidelijke antwoord. Als na de periode waarop de polis betrekking heeft, een restschuld bestaat, is het dan te overwegen een nieuwe koopsompolis af te sluiten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor het duidelijke antwoord. Als na de periode waarop de polis betrekking heeft, een restschuld bestaat, is het dan te overwegen een nieuwe koopsompolis af te sluiten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp het niet, wat was het doel van deze koopsom risicoverzekering? Want je hebt het nu over een restschuld, waarvan dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De koopsompolis was als risicoverzekering gekoppeld aan een doorlopend krediet waarvan de duur van de aflossing langer is dan de looptijd van de polis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok duidelijk.
Ik zou er wel heel goed over nadenken of het nodig is om een nieuwe verzekering af te sluiten. Want bij het afsluiten van de "oude" verzekering was je natuurlijk een stuk jonger waardoor een "nieuwe" verzekering een stuk duurder zal worden. Het risico voor de verzekeringsmaatschappij is namelijk groter. Dus als het niet nodig is, niet doen.
Met niet nodig bedoel ik; hebben de erfgenamen een probleem indien je overlijdt en er staat nog een restschuld. Of kan dit middels andere middelen ruimschoots worden afgelost.

Het beste antwoord

Normaal gesproken eindigt een risicoverzekering aan het eind van de looptijd. Je hebt premie betaald (middels de koopsom) en bent nog in leven bij beeindiging van de verzekering.
Je krijgt dus niets meer terug.

Het is net als een autoverzekering, je betaalt premie voor een periode, en als je geen schade hebt (je overlijdt niet) dan krijg je geen geld.