Met welk (oma's huishoud-) middel verdwijnt onkruid het best?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Antwoorden (6)

Kokend water...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je onkruid tussen de tegels? Zie dan http://www.goeievraag.nl/vraag/onkruid-tussen-tegels-weg-wel.63306
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schoonmaakazijn voor onkruid tussen de tegels. Prik een gaatje in de dop en je loopt zo het pad langs.
Wel doen bij droog weer!
Hele goedkope oplossing, flesje kost maar 35/40 cent

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas, maar uiteindelijk : met de schoffel en de staalborstel.

Er zijn wel huismiddeltjes waarmee je onkruid kunt doden (zoals aardappelwater, kokend water, zout en dergelijke), maar dan moet je het nog steeds opvegen / oprapen, en vaak is het net zo snel weer terug.
Met het milieuvriendelijke schoffelen (of, op de stenen, met de staalborstel) moet je ook nog wel wat rapen en vegen, maar blijft het wat langer weg.

Wil je helemaal geen onkruid, dan moet je met verharding en planten zorgen dat het nergens kan groeien. En dat wil verrassend goed, alleen duurt het even voor je tuin zo ver is.

Om nieuwe planten en boompjes kun je ook prima een mulchlaag (houtsnippers ofzo) aanbrengen, waar onkruid niet snel doorheen komt. Echt honderd procent kom je er eigenlijk niet vanaf, omdat onkruid niks meer en niks minder is dan dat wat er van nature het liefst in je tuin wil groeien, en er eigenlijk ook thuishoort. Een beetje vechten tegen de bierkaai hoort er dus, helaas, gewoon bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk gewoon heel veel geduld en doorzettingsvermogen.

Wat onkruid doodt, is ook slecht voor je planten, dus huismiddeltjes als azijn en kokend water zijn wel toe te passen op plaatsen waar geen andere planten staan, maar niet in perken die aangeplant zijn. Hier moet je gewoon wieden en als er weer onkruid opkomt weer wieden.
Met genoeg geduld kun je het onkruid zo redelijk onder controle houden.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zag me oma altijd voorover gebukt staan en met de hand alles eruit trekken!!
dus.....