kun je tellen welke woorden veel en weinig gebruikt worden op televisie? Bijvoorbeeld bij de publieke omroep?

ik zou willen beweren dat 'hoop' of 'hopen', 'hoopte' enz. in de top 5 staat van de meest gebruikte worden de afgelopen jaar of 10 jaar.
hoever zit ik er dan naast?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hoef je niet te tellen. De meeste woorden die gebruikt worden, zijn: Carlo, Patty, Albert en nog zowat...

Antwoorden (2)

je zou denken dat over een periode van 10 jaar er op tv ongeveer de zelfde woorden worden gebruikt al in het algemeen. kan krijg je eerst de het en een. maar ik zei hopen nergens tussen staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Want er zijn meerdere kanalen en de tv draait 24 uur door. Hoe wil je dit nou kunnen bijhouden?

Maar de meestvoorkomende woorden op tv, zullen ongetwijfeld ook de woorden zijn die je zelf ook wel zult gebruiken.

Misschien wel dat je wat woorden onbewust gebruikt die je op de tv gehoord hebt. Maar het tellen en dus noteren van de woorden is onbegonnen werk.