Mag je kleding die je in de uitverkoop koopt in je eigen winkel doorverkopen?

Mag je in de uitverkoop kleding van één bepaalde winkel kopen en deze vervolgens in je eigen winkel verkopen? Bijvoorbeeld h&m of v&d kleding?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Nee dat mag nooit,pas op dat de belasting er niet achter komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Over je verkopen moet je BTW afdragen aan de belastingdienst en kun je de BTW op inkopen terugvorderen MITS je een inkoopfactuur hebt en als ondernemer inkoopt. En inkopen als ondernemer (en dus een inkoopfactuur krijgen met opgave van bedrag btw) is lastig bij H&M en V&D. Maar als jij netjes de btw afdraagt en over de inkoop niets terugvordert, vind de belastingdienst dat prima. Maar ik mag toch hopen dat je van deze basisregels op de hoogte bent als je een eigen winkel hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
angel,dat weet ik toen ik vroeger melkboer ben geweest,maar Paulus hieronder heeft het ook goed,beter geformuleerd
Ja dat mag, mits je de btw afdraagt over de verkoop. En dat zal een probleem worden, want je koopt de kleding bij V&D vermoed ik als particulier en zo betaal je dubbel want je kunt de btw op die inkopen niet aftrekken.

En ik denk ook niet dat de kleding bij jou de deur uitvliegt al men het bij V&D goedkoper haalt, want dat zal wel moeten wil je als bedrijf kunnen blijven bestaan.
paulus811
13 jaar geleden
Het mag wel : een tijdje terug bij de media markt was een camera in de reclame .
Een dag later waren ze allemaal verdwenen .
Allemaal opgekocht door een persoon om ze weer door te verkopen .