Vliegen vogels met hun snavel open wanneer zij buiten adem zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Cryofiel
13 jaar geleden
Leuke vraag!

Antwoorden (2)

Ik heb vogels dit weleens zien doen als het heel warm is. Vermoedelijk is dat een manier om extra af te koelen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleinere vogels zoals zwaluwen zullen in de zomer altijd laag over het water met hun bek open vliegen,om mugjes te vangen.Maar niet continu.

Als vogels buiten adem zijn dan ademen ze voral door hun neus,hoewel hun neusopeningen maar klein zijn hebben de meeste (kleine tot middelgrote)vogels een hartslag van 200-300!