Ik kan geen lening meer aanvragen, en heb op dit moment 30,000,- nodig. Kan iemand mij een tip geven?

Ik heb veel dingen nodig zoals 2 matrassen , 2 fietsen voor mijn dochertje van 10 jaar en voor mezelf. Voor inboedel latex , verf en nog meer van dit soort dingen. En wat schulden die ik nog moet betalen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.5K

Antwoorden (11)

ik zou contact opnemen met de stadsbank, mogelijk kunnen zij je helpen.
verder zou ik zo veel mogelijk spulletjes bij de kringloop gaan halen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Is ook mijn advies!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En van mij+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En van mij+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ook van mij+1
Rieneke1
13 jaar geleden
dank allemaal!
De Gemeentelijke Kredietbank (ook wel Volkskredietbank of Stadsbank genoemd) is een sociale bank die veelal op initiatief van één of meerder gemeentes is opgericht.

De taak van deze bank is aan diegene die niet tegen de gebruikelijke voorwaarden bij de commerciële kredietverstrekkers geld kunnen lenen een krediet te verstrekken. Mocht u dus bij commerciële bankinstellingen of financieringsmaatschappijen geen geld kunnen lenen omdat u niet aan de gestelde voorwaarden voldoet, dan kan wellicht de kredietbank uitkomst bieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wilde DSB-Bank zeggen.
Maar de vraag is wat je wilt doen om €30K te verdienen.

Als je het helemaal niet meer weet, ga dan naar de gemeentelijke sociale dienst. Zij zullen een eenmalige bijzondere bijstand uitkeren om de uiterste nood te ledigen. Daarna ga je zeer waarschijnlijk naar het WNSP-traject. Daarin wordt bepaald hoeveel je per maand betaald krijgt, na gelang de bestaande factoren als kinderen, huidige woonvorm, etc.

Dit traject duurt maximaal 3 jaar en daarna heb je letterlijk een schone lei. Als je het voor elkaar krijgt om deze lei binnen de 3 jaar schoon te poetsen, dan krijg je zelfs nog een positieve aanbeveling.

Mijn advies is om op marktplaats te kijken en desnoods de aanbieder te emailen of hij kosteloos wil meehelpen.

Zorg ervoor dat je geen €30K meer nidig hebt en spaar tot je het hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Peer to peer lenen zou voor jou een mogelijkheid kunnen zijn. Ik weet niet of peer to peer lenen nog mogelijk is in Nederland.
Het ging zo : je meldde jezelf aan op een website. Je adverteerde je lening met een nickname, en je gaf zelf het gewenste bedrag en het gewenste rentepercentage aan. Investeerders ( van de oude sok van Oma tot en met investeerders met groot eigen vermogen) konden zich inschrijven op een deel van jouw gewenste lening.
Zo ontstond een steeds groter wordend percentage van ingeschreven uitlening onder jouw advertentie.

Als je percentage 100% was geworden , werd een contract afgesloten. Dan kon jij je geld krijgen en begon je gelijk met de afbetaling. Er was ook een deurwaarder bij betrokken bij in gebreke blijven.

De bank bleef zo buiten schot. En kleine investeerders konden een mooi rente percentage bedingen.

Maar in jouw omstandigheden , ( geen lening kunnen krijgen bij de bank ) , wordt het heel zwaar. Je zou een hoog rente percentage moeten bieden willen je investeerders op je af kunnen komen .

Je kreeg namelijk ook een rating , van AAA , tot D. Waarbij AAA volledige kredietwaardigheid garandeerde , en D erg lage kredietwaardigheid betrof. Het verschil dus tussen Duitsland en Griekenland , zeg maar

Informatie over peer to peer op onder andere wikipedia en www.bright.nl/p2p-lenen-zonder-bank-van-start-in-nederland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
30.000 euro voor 2 matrassen, twee fietsen, wat meubeltjes en een blikje verf ?? Dan is het natuurlijk geen volledige verrassing dat je al schulden hebt....

En als je inderdaad al schulden hebt die nog moeten worden afbetaald, is nog weer gaan lenen natuurlijk het begin van het einde. Dan kom je in een vicieuze cirkel waar je op een gegeven moment helemaal niet meer uitkomt. Geen beter moment dan nu dus om de tering naar de nering te zetten.

Uit je summiere verhaal blijkt echter dat je vermoedelijk elders opnieuw moet beginnen met je dochter, en dat dat om een kal en leeg huis zonder meubelen gaat. En dat is heel moeilijk met helemaal niks. Toch zou ik in eerste instantie zo veel mogelijk proberen bij vrienden en familie spullen te lenen (mensen hebben vaan onverwacht veel overbodige zaken in huis), en daarna zo budgettair-verantwoord mogelijk proberen je eigen spulletjes bij elkaar te scharrelen. Kringloopwinkels, marktplaats, briefjes in de supermarkt en dergelijke zijn een dankbaar circuit, waar je voor vele malen minder dan dat bedrag je hele uis kunt inrichten.

Geen behang op de muren is vervelend, maar je gaat er natuurlijk neit dood aan. Als je overigens ook nog eens een minimaal inkomen hebt, zul je zeker ook even moeten informeren bij de bijzondere bijstand of er geen gedeelte is van de verhuiskosten dat je vergoed kunt krijgen.
Zie http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/319
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prima antwoord +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij ook weer een plus+
Als je al schulden hebt, dan moet je helemaal geen lening meer willen afsluiten. Als je zoveel schulden hebt, dan heb je dus geen geld om je huis in te richten, en toch heb je belangrijke dingen nodig. je zou bv een advertentie kunnen zetten op marktplaats of mensen nog spullen hebben waar ze niks meer mee doen en weg willen doen, en dat jij er wel belang bij hebt.. Voor fietsen geld eigenlijk hetzelfde liedje, voor een prikkie heb je via marktplaats een goede fiets.
verf en dat soort dingen hoef je niet bij sikkens te halen, dat kan ook bij een bouwmarkt waar ze eigen merken verkopen. Als je het niet breed hebt, kan je het ook niet breed laten hangen. Ik heb mijn huisje in die tijd ingericht voor 250 euro aan verf en een muur. Dus het kan wel, als de wil er is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer met je schuldeiser een betalingsregeling te treffen. Als jij eerlijk bent over je situatie dan kun je er vaak heel goed uit komen.
En voor de spullen die je nodig hebt kun je eens kijken wat er tweedehands te vinden is. Een goede plek daarvoor is misschien een kringloopwinkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Gast,

Let op het kan hard aankomen, maar het is voor jou bestwil !!

Volgens mij (heb je koopziekte en) hou je toch geen rekening met je aankopen en je centjes.

i.p.v lenen zou ik je toch aanraden om te sparen.
kijk op site's waar je dingen goedkoop, gratis kan krijgen of ruilen. Je kan natuurlijk daar ook zelf spulletjes kwijt.
(marktplaats, viavia, tweedehands.nl, tweedehands.net, marktnet etc.)

Je hoeft niet van alles het mooiste te hebben toch?
Als je het maar kan gebruiken. Al is het voor tijdelijk.

Zo uit de lucht vallend 30.000 euro vind ik wel heeeel erg veel voor die dingen wat je nu opnoemt.

Betreft je schulden, zou ik alle schuldeisers bellen en een betalingsregeling treffen. Je zou ergens mee moeten beginnen.

Heb je er hulp bij nodig lukt het je echt niet kan je terecht bij schuldhulpverlening. Zij zullen je wel kunnen helpen.

Succ6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5 banen nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dingen die je noemt kosten veel minder dan 200 euro. 30000 euro is niet zo maar aan te komen als je geen bezit hebt. Je zult er voor moeten werken, dag en nacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat goed dat je geen lening meer kan krijgen!
Dan werkt het systeem dus wel.

Je moet naar de gemeenten en je laten doorverwijzen naar de schuldhulpverlening.
Lees hier
http://www.volkskrediet.nl/

Je kan het je kind toch niet aan doen om ook de rest van haar leven met schulden opgezadeld te zitten.
Je moet er wat aan doen.
En wel NU!