Hoe groot is de spanning tussen A en B in de gegeven schakeling?

Je ziet hier een serieschakeling van 4 weerstanden. Er zijn 2 voltmeters aangesloten.
Hoe groot is de spanning tussen de punten A en B? Geef je antwoord in heel aantal Volt.

Toegevoegd na 31 minuten:
het zou fijn zijn als er een uitleg bij wordt gegeven

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
2.5K
Thecis
8 jaar geleden
en wat snap je dan niet?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het goed is is de spanning 70 Volt.

Antwoorden (2)

De spanning is 70 Volt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
U=IxR Als A =1Amp dan staat er over de 20ohm weerstand U=IxR U=2-x1=20volt. Dan moet over de bovenste weerstand 20 volt staan en over de een na onderste weerstand 10 volt. Bijelkaar heb je dan 20+20+10+20 is 70 volt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gewoon een aanname, I is overal gelijk, dus of je nu 1,2 ,4 of 100 amp neemt maakt niet uit.