Opzoeken: debacle
debacle
Uitspraak: deˈbɑkəl debacles Zelfst. Naamw. totale mislukking. Synoniem: fiasco `een financieel debacle`
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/debacle

debacle
1) Algehele ineenstorting 2) Algehele ondergang 3) Algemene mislukking 4) Catastrofe 5) Crash 6) Debâcle 7) Dringend in de internationale telegrafie 8) Fiasco 9) Groot verlies 10) Grote mislukking 11) Ineenstorting 12) Ineenstorting van een rijk 13) Ineenzak
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoor

debacle
afgang, mislukking, catastrofe, krach, ondergang, ramp
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/debacle

debacle
mislukking
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je iets gaat doen waar je echt heel veel van verwacht, en vervolgens valt datgene enorm tegen, dan noem je dat een debacle.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
totale mislukking
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ondergang (zn) : achteruitgang, bankroet, bederf, debacle, dood, einde, ineenstorting, instorting, ontreddering, ruïnering, subversie, teleurgang, teloorgang, tenondergang, val, verderf, verderfenis, verloop, verval, verwoesting
mislukking (zn) : bankroet, debacle, echec, failliet, fiasco, flop, misser, misslag, nederlaag, sof, tegenspoed
fiasco (zn) : afgang, debacle, echec, flop, miskleun, mislukking, sof, zeper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een debacle is een complete mislukking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oorsprong volgens Van Dale Ethymologisch: het Franse debâcler, wat betekent: openbreken, een afsluitboom verwijderen, kruien van ijs.
Kortom: bij een debacle komt in 1 klap alle ellende (die zich al een tijdje heeft opgebouwd) over je heen.