Hoeveel toetsen mogen er worden gegeven in 1 week?

Ik heb op woensdag 2 Proefwerken, Donderdag heb ik 1 en op vrijdag 2 So's. Mijn vraag is: hoeveel toetsen mogen er maximaal gegeven worden in 1 week? (Ik heb het over de middelbare school).

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
26.8K
tinus1969
8 jaar geleden
Daar zijn geen nationale regels voor.
Sommige scholen hanteren een richtlijn van; max 2 proefwerken per dag (so's tellen dan niet mee) of stellen een rooster op.

Antwoorden (2)

Dat hangt af van het leerjaar waarin jij zit. Er mogen in klas een t/m drie niet meer dan vijf klassikale voortgangstoetsen per week worden opgegeven, en niet meer dan een klassikale toets per dag.
In klas vier t/m zes geldt geen maximum aantal toetsen per week.
Amadea
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
Waar is dit antwoord op gebaseerd?
Amadea
8 jaar geleden
Op de veronderstelling dat vraagsteller een vwo-opleiding volgt.
tinus1969
8 jaar geleden
Is er dan een wettelijke regel die geldt voor alle VWO scholen? Zoja, waar stata die dan?
Amadea
8 jaar geleden
Scholen hebben schoolregels. Dat zijn geen wetten, maar daar hebben scholieren wel mee te dealen.
tinus1969
8 jaar geleden
@Amadea, maar als het schoolregels zxijn, dan mag een andere school daarvan afwijken (en dus 3 toetsen per dag toestaan).
Dit verschilt per school. Bij mij op school zijn de regels:
- maximaal 2 PW'en per dag (de toetsweek is een uitzondering)
- maximaal 6 PW'en per week (de toetsweek is een uitzondering)
- Het aantal SO'tjes maakt bij ons niet uit, ookal heb je al 2 PW'en op een dag, dan mogen er nog wel een aantal SO'tjes bij, niet dat dit gebeurt hoor.

Als je het niet zeker weet wat voor jou school geld, vraag het dan aan je teamleider of aan je mentor of een leraar?